קולר נגד נביחות

תוכן עניינים

קולר נגד נביחות הוא כלי יחסית חדש בעולם האילוף, ויש האומרים שקולר נביחות או קולר נגד נביחות הוא ההמצאה או הכלי הטוב הטוב ביותר עבור בעיית הנביחות בכלבים.

כלבים נועדו לנבוח, וזו צורת התקשרות שלהם. כלבים מגיעים ממשפחת הזאבים, וככאלו, הם מתקשרים בעזרת נביחות, נהמות, יללות, יבבות ועוד. נביחות הם גם סימן להתרגשות ושמחה אצל כלבים.

אך מה קורה, כאשר הנביחות הופכות לטורדניות, עד כדי בלתי נסבלות?

מה זה קולר נגד נביחות

קולר נגד נביחות הוא קולר נוסף ששמים על צווארו של הכלב, בנוסף לקולר הקיים שלו.

הקולר הוא רצועה עם בוקסה שחורה, ולה מחוברים ניטים כסופים.

המטרה של קולר נגד נביחות, היא להפסיק את הנביחות של הכלב, בסיטואציות מסויימות.

שימוש בקולר נביחות יכול להיות כשהכלב נובח על עוברים ושבים בשביל שליד החצר. יכול להיות בשימוש בנסיעה ברכב. קולר נגד נביחות יכול להיות בשימוש בדירה כאשר הכלב נובח על חדר המדרגות או על אורחים שמגיעים.

איך עובד קולר נגד נביחות

כמו שאמרנו, לקולר נגד נביחות יש בוקסה שחורה, עם ניטים כסופים. הבוקסה עם הניטים אמורה לשבת מתחת לסנטר של הכלב, והניטים צריכים לבוא במגע עם העור.

הניטים עובדים בשתי דרכים –

  • מזהים ויברציות במיתרי הקול
  • מעבירים זרם חשמלי

אך לא די רק בזה. הבוקסה מצויידת בחיישן נוסף וחשוב מאוד. החיישן הזה בעצם שומר על הכלב, ודואג שהוא לא יקבל חשמל אם כלב אחד שלידו נבח.

אז בעצם כדי שכלב יקבל חשמל מהקולר נביחות, הקולר צריך לזהות גם ויברציות במיתרי הקול וגם החיישן צריך לזהות נביחה. רק כאשר אלו מתקיימים, יגיע החשמל.

כלב נובח

כלבים נובחים, כן. כשכלב נובח זה סימן למשהו, אך גם לא תמיד. יש לפעמים שכלבים נובחים סתם וללא סיבה מוצדקת. יש כלבים מגזעים מסויימים או בעלי תכונות אופי כאלו שיקשו על הפסקת הנביחות ללא כלי חיצוני.

קולר נגד נביחות עובד בצורה של ענישה. אם אתם עדיין לא יודעים מה היא ענישה, אז כדאי לקרוא את המאמר של חיזוקים חיוביים ששם אנו מדברים גם על ענישה, ועל ענישה אוטומטית.

אז קולר נגד נביחות הוא כלי ענישתי, מדויק ועקבי. גם אם בטעות או במקרה תחליטו לא לעבוד עם קולר נביחות, ותחשבו לעשות את זה ללא הקולר שזו המטרה שלו, אתם לא תהיו מדויקים כמוהו, לא עקביים כמו הקולר נביחות, וכשאתם לא בבית או לא ליד הכלב לא תהיה לכם את האפשרות לאכוף את ההתנהגות החדשה שאתם רוצים, שהיא שקט.

סוגים של קולר נגד נביחות

תחום הכלבים הוא גדול ורחב. כך גם הכלים ומגוון האפשרויות שעומדות בפני הצרכן. אי לכך, תוכלו למצוא מגוון רחב של פתרונות לכל בעיה, או למצוא כלים דומים, אך שונים במעט.

לקולרים נגד נביחות יש מגוון רחב של חברות ודרכי פעולה –

  • יש קולרים שמרססים חומר טבעי כלשהו על הכלב, מה שגורם לאי נעימות בעת הנביחה.

  • יש קולרים עם סוללה פנימית שניתנת להטענה.

  • יש קולרים עם סוללה ייעודית שמתחלפת אחת למספר חודשים.

  • יש קולרים שעובדים רק ברטט, ויש קולרים שעובדים גם על בכי וייבבות של הכלב.

יש מגוון רחב מאוד של קולרים, חשוב לקבל ולבקש חוות דעת על כל מוצר שאותו אתם חושבים לרכוש עבור הכלב שלכם.

המלצות לקולר נגד נביחות

ההמלצה לקולר נביחות חייבת להיות מהמאלף או המאלפת שלכם. הפניה לכלי שכזה, תהיה רק לאחר שבאמת נסיתם לתפור עם בעיית הנביחות הטורדניות עם הכלב שלכם, בכל דרך אפשרית.

הקולר הוא כלי מדהים, ובאמת שמספק מענה מהיר ואיכותי לבעיית הנביחות, אך אנחנו תמיד נעדיף לעבוד עם הכלב, לבנות מערכת יחסים טובה עם הכלב, לייצר משמעת חזקה ואיתנה עם הכלב, ולעשות כל מה שאפשר לפני העבודה עם הקולר.

אם כבר החלטתם לעבוד עם הקולר, עדיין צריך הדרכה של מאלף כלבים. קולר נגד נביחות הוא אומנם פתרון מדהים, אך הוא כלי ענישתי לכל דבר ועניין. יש לעשות הרגלה לקולר, ולאחר מכן ללמד את הכלב מה ההתנהגות החלופית שאותה נרצה שהוא יציע.

קולר נגד נביחות לכלבים קטנים

קולר להפסקת נביחות קיים בגדלים שונים, ומתאים את עצמו למגוון רחב של גזעים.

יש קולרים אשר מיועדים לגזעים זעירים וקטנטנים כמו צ'יוואווה, יורקשייר טרייר, פומרניאן ועוד כלבים קטנים.

ישנם קולרים שמותאמים לפי גודל הכלב, או לפי משקל הכלב. רוב הקולרים המוכרים והנפוצים, יהיו מתאימים לכלבים בין 4 ק"ג ועד 40 ק"ג.

קולר נביחות לכלב פטסייף רטט וחשמל

ההמלצה שלנו הוא הקולר להפסקת נביחות של חברת פטסייף Petsafe.

מדובר על המוצר הבסיסי והמוכר של החברה שהוא קולר בעל חיישן שמזהה את תנודות מיתרי הקול של הכלב בעת נביחה, ולא מופעל מרעשים חיצוניים, בדיוק כמו שהסברנו למעלה. הקולר מפעיל חשמל סטטי עדין ועולה בהדרגה, דבר שגורם גורם לכלב להפסיק לנבוח.

הקולר בעל 6 רמות עוצמה, ורמות הגירוי של הקולר נגד נביחות עולות באופן אוטומטי עם כל נביחה עד שהנביחות נפסקות, וללא שום התערבות של הבעלים ברמות הגירוי של הקולר. כמובן שהגירוי הסטטי/חשמלי בטוח לכלבים ואינו גורם לזנק כלל.

יש בקולר תכונת בטיחות מובנית, כאשר היא מופעלת היא בעצם מכבה את הקולר באופן אוטומטי למשך 3 דקות, אם במקרה הכלב נובח ללא הפסקה יותר מ -15 פעמים בתוך משך זמן של 80 שניות רצופות.

הקולר עמיד במים אם במקרה הוא נרטב (לא לקחת לים או לבריכה).

מתאים לכלבים מעל 3.5 ק"ג והלאה. הקולר מגיע עם סוללת PetSafe RFA-67 שכלולה במארז, וגם יש אפשרות לרכוש אותה בנפרד כמובן בעת הצורך.

הקולר המדהים הזה הוא תוצרת חברת פטסייף ארה"ב.

הוא נבדק ונמצא בעל יעילות גבוהה במיוחד, למעלה מ85 אחוזי הצלחה במקרי נביחות של כלבים.

המלצות לקולר נגד נביחות

יש כמה חברות נוספות ומומלצות שממש כדאי להכיר. כמו שכתבנו לכם קודם, יש קולרים שנותנים מענה גם ליבבות ובכי של כלבים.

למה צריך את זה? אחת מהבעיות של בעלי כלבים שסובלים מנביחות של הכלבים שלהם, הוא שלאחר השימוש בקולר שמפחית נביחות, הכלבים למדו שאפשר לילל וליבב, והקולר לא מגיב לזה. בכי ויבבות בלתי פוסקות, זה מטרד בפני עצמו, שגם אותו כדאי ורצוי להפסיק, באם הוא מופיע.

המלצות וחוות דעת

אז הנה כמה המלצות לחברות שמוכרות קולרים שונים שמתאימים ליבבות ויללות של כלבים –

  • DogTrain-52s קולר נטען נגד נביחות ויללות לכלבים קטנים עד גדולים

  • קולר נגד נביחות נטען לכלבים גדולים ועקשנים dogtra YS-600

  • sportdog SBC-8 – קולר חשמלי נגד נביחות לכל הגזעים עם 8 דרגות זרם

  • וכמובן שיש עוד דגמים מעולים ונהדרים.

לסיכום –

קולר נגד נביחות הוא כלי מדהים, שעושה את העבודה נאמנה.

ישנם לא מעט אנשים, שהנביחות של הכלב הופכים את חייהם וחיי בני המשפחה והשכנים, לסיוט שלא נגמר. יש דרך לפתור את המטרד הזה של כלבים שנובחים ללא הפסקה.

קולר שכזה עבור הכלב שלכם, ושימוש שבו על ידכם יהיה המלצה נהדרת מצד המאלף שלכם. בהנחה והמאלף שלכם הוא לא מאלף שדוגל רק בשיטת אילוף אחת, והוא אינו מאלף רק בשיטת חיזוקים חיוביים בלבד, שכן ענישה היא חלק בלתי נפרד מחיי כולם, כולל בני אדם וכלל חיות, אתם תקבלו ממנו המלצה לקולר שכזה.

כבר כתבנו בעבר על נושא של חיזוקים חיוביים חיזוק שלילי וענישה בכלבים, ואנחנו ממש ממליצים לחזור אליו בשנית.

קולר נגד נביחות הוא כלי ענישתי שמאפשר למידה אצל הכלבים, וחיים שקטים יותר ונעימים יותר לכלב בני הבית. לעיתים, הפסקת נביחות הכלב תהיה תלויה בהישארות הכלב במשפחתו, לעומת חיפוש בית חדש או חלילה שהכלב ימצא עצמו במכלאה וללא משפחה.

אגב, אם אתם מחפשים כלבים מאולפים לאימוץ, אתם יכולים להיכנס לכאן.

לקראית מדריך כיצד לאמת כלב בצורה נכונה וחכמה, לחצו כאן.

כל המידע שאנחנו מביאים לכם (כולל זה על סוגי קולרים שעוצרים נביחות או קולר נביחות אם תרצו) הוא ללא שום מימון חיצוני, וללא שום גורם שקשור לזה.

הכל זה מהידע האישי שלנו, שצברנו לאורך השנים בעבודה עם אלפי כלבים ובעלי כלבים, ופתרון בעיות התנהגות רבות, מקלות מאוד ועד חמורות ביותר.

תודה שקראתם, ותודה שאתם פה.

עוסק בתחום משנת 2015, ומעביר קורסים להכשרת מאלפי כלבים, הכשרת מדריכי כלבנות טיפולית, קבוצות וסדנאות בנושא אילוף כלבים לקהל הרחב, פעילויות ותכנים לימודיים בבתי ספר לחינוך מיוחדים וחינוך רגיל.

תחומי פעילות:
אילוף כלבים, פתרון בעיות התנהגות בכלבים, אילוף כלבים בפנסיון, אילוף כלבים בקבוצה, פנסיון מפנק לכלבים, הרצאות בנושא התנהגות כלבים, התאמת כלבים למשפחות, כלבנות טיפולית במגזר הפרטי והמוסדי, ועוד…

נשמח לקבל מכם ביקור!

אם התוכן תרם לכם, ואתם מרגשים שקיבלתם ערך מקצועי, נשמח שתעזרו לנו לקדם ולהפיץ אותו הלאה.

יחד עם זאת, אנחנו נשמח מאוד אם תעניקו לנו ביקורת חיובית על האתר שלנו. רוצים לעזור לנו? הקליקו על כפתור הזהב, ועזרו לנו להתקדם

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן »

מוזמנים להוסיף את דעתכם למאמר לטובת דיון מעשיר

אולי יעניין אתכם גם

לכל שאלה מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אלכם בהקדם

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן יוגב... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן