אילוף כלבים בפנסיון

תוכן עניינים

כאשר אתם מחפשים אילוף כלבים בפנסיון עבור הכלב שלכם, חשוב למצוא את המקום שיהיה נוח גם לכם וגם לכלב שלכם. כיום, יותר מתמיד, עומדות לבחירתכם אפשרויות רבות מתמיד כאשר אתם מחליטים להשאיר את הכלב שלכם בטיפולם ובאילופם של אנשי מקצוע שהם בעצם, מאלפי כלבים.

בנוסף לפנסיונים ולמאלפי הכלבים שמפעילים קבוצות אילוף כלבים קטנות וגדולות, ישנם מאלפי כלבים שיארחו ויאלפו את הכלב שלכם בפנסיון ייעודי לכלבים, אשר משלב גם אילוף מקצועי.

כיצד מוצאים אילוף כלבים בפנסיון?

מקום טוב להתחיל בו את החיפוש יהיה לשאול את הווטרינר המטפל, ספר/ית הכלבים, החברים או השכנים המגדלים כלבים, לגבי שמות של פנסיוני אילוף או מאלפים שעליהם הם ממליצים. חשוב לדעת לשאול את השאלות הנכונות ואת הדברים שאותם יש לחפש בפנסיון ובאילוף כלבים בפנסיון, כשמחפשים עבור הכלב שלכם את חווית הפנסיון והאילוף המתאימים לו.

בנוסף להמלצות שקיבלתם מאנשים, חפשו את המקום בגוגל, וקראו המלצות אודות המקום. בקשו לראות המלצות של לקוחות קודמים, אשר קיבלו שירות זהה עבורם ועבור הכלב שלהם.

אילוף כלבים בפנסיון חייב להיות תהליך ממוקד, ש"נתפר" עבורכם במיוחד ועם תכנית עבודה שמתאימה לכם, ולכלב שלכם.

פנסיוני אילוף לכלבים ובעלים

צרו קשר עם הפנסיון אילוף או המאלף הראשי של המקום הרבה לפני ההחלטה להתחיל, בכדי לקבוע ביקור משותף במקום, לכם ולכלב שלכם.

עשו בדיקות מקדימות. אם אתם בוחנים אילוף בפנסיון לכלבים, ובדקו האם הצוות במקום הינם מאלפי כלבים מוסמכים, עם שנות ניסיון וותק מוכח. אתם לא רוצים שידיים לא מקצועיות יאלפו את הכלב שלכם, או מי שאינו מאלף מוסמך.

 כשאתם משוחחים עם מאלף הכלבים הפועל במקום (לרוב, הוא יהיה גם בעל הפנסיון), שאלו אותו בנוגע למשך הניסיון שלו ושל הצוות במקרים של אילוף כלבים בפנסיון, וכמה לקוחות מרוצים יש מתהליך שכזה. כמו כן, בדקו המלצות של לקוחות קודמים שכלבם אולף בתנאי פנסיון אצל מאלף זה.

כפי שאמרנו קודם, ניתן לחפש את שם המקום או המאלף בגוגל וברחבי הרשת.

מקום שמכבד את עצמו, שיודע לתת שירות, ומקצועיות זו מנת חלקם, יהיה מקום עם נוכחות רבה, והמלצות חיוביות רבות בכרטיס בגוגל  של העסק.

בדקו את דרישות החיסונים הדרושים לקבלה לפנסיון.

כתנאי סף, כל הפנסיונים דורשים חיסון כלבת בתוקף, וכמובן שבנוסף תדרשו להציג פנקס חיסונים בתוקף עבור הכלב שלכם, שם ירצו לראות שהכלב מטופל כראוי נגד טפילים שונים, תולעים, חיסוני שגרה ועוד.

בנוסף, אנו ממליצים לשאול בכל כמה זמן מתבצעת הדברה במקום, והאם החומר שבו משתמשים הינו חומר ידידותי לכלבים, אך פותר את בעיית הטפילים כמו קרציות ופרעושים.

בתקופת החורף אפשר לדאוג מעט פחות לגבי נושא הקרציות והפרעושים.

הדברה, אילוף ובדיקת התנאים בפנסיון לכלבים

שאלו גם האם הכלבים נבדקים כדרך קבע לאיתור פרעושים וקרציות, ואילו אמצעים ננקטים מולם. האם האחריות לכך חלה עליכם הבעלים או על הפנסיון בו בחרתם.

אם לכלבכם יש רגישות ידועה לאמצעי הדברה מסוים, חשוב ליידע בכך את צוות הפנסיון טרם הכנסת הכלב לתכנית של אילוף כלבים בפנסיון, שם ישהה לאורך זמן.

שימו לב להיגיינה ולתנאים בהם מוחזקים הכלבים, התאים חייבים להיות נקיים, היגייניים ומאובטחים. צריכים להיות אזורי משחק מתאימים ומגודרים היטב, ואזורי שינה עם משטחים נוחים למניעת החלקה ורביצה נעימה.

שימו לב – האם אתם רשאים לבקר בכל אזורי הפנסיון שאליהם אמורה להיות לכלבכם גישה? האם האזורים הללו בטוחים וללא כימיקלים מזיקים שאליהם עלול להיות הכלב חשוף?

פגשו את המאלפים וראו את האינטראקציה והתקשורת שלהם עם כלבכם בזמן הביקור הראשוני.

  •  בכמה כלבים הם יטפלו ויאלפו במקביל?
  • כמה פעילות גופנית מקבלים הכלבים, ובאיזו תדירות מוציאים אותם מהתאים בכדי לפרוק להם מרץ?
  • באיזו גישת אילוף נוקטים המאלפים במקום?
  • בדקו את התאים הקיימים ואת התנאים בהם – מי שתייה חופשיים טריים, בקרת טמפרטורה, האוורור וההצללה בתאי הלינה והרביצה של הכלבים.

  • שאלו מה קורה במקרים בהם לכלב שלכם יש צרכים רפואיים מסוימים או שנוצרים מצבי חירום הדורשים טיפול תרופתי ו/או שירות וטרינרי מקצועי. האם המקום מצויד באמצעי עזרה ראשונה ראשוניים? האם יש וטרינר קבוע במקום או וטרינר מטפל קבוע שאיתו הפנסיון בקשר רציף, ואם לא – תוך כמה זמן יוכל להגיע וטרינר למקום במקרה חירום דחוף?

מה חשוב לבדוק בעת הביקור בפנסיון?

שימו לב במיוחד לטיפול בכלבים ולאינטראקציה שלהם עם כלבים אחרים – האם יש מגע בין הכלבים השונים, האם כל המפגשים בין הכלבים מבוקרים ומפוקחים על ידי מאלף?

לרוב, ישנם סוגי אילוף כלבים בפנסיון שיידרשו עבודה פרטנית עם כל כלב בנפרד, סוגי אילוף אחרים עשויים לכלול יותר מכלב אחד בקבוצת עבודה. האם בפנסיון האילוף שבחרתם יש את כוח האדם המספיק לעבודה כזו?

לאור המקרים האחרונים, אנחנו חשים צורך לציין כי חשוב מאד לבדוק כיצד הפנסיון מאובטח. מאחר והיו לא מעט מקרים בעת האחרונה בהם כלבים הצליחו להימלט מפנסיון, בידקו את אמצעי הזהירות הנקוטים במקום, וחפשו את הנקודות החלשות, תוך התייחסות ספציפית ל"שגעונות" של הכלב הפרטי שלכם.

למשל, אם יש לכם בורדר קולי שנוהג לקפוץ מעל גדרות, בדקו שהגדרות במקום גבוהות מספיק, בעוד שאם ברשותכם ג'ק ראסל חפרן ונמרץ, בדקו שהגדרות במקום חפורות לתוך הקרקע ומבוטנות בתחתיתן.

בכל מקרה, בקשו מבעל הפנסיון או המאלף אותו פגשתם להבטיח לכם, כי בכל מקרה שישנה בעיה כלשהי עם הכלב, הוא יידע אתכם בנוגע אליה מיד, ולא מספר שעות לאחר מכן.

במקרה של בריחת כלבים מפנסיונים (ובכלל, בכל מקרה שכלב הולך לאיבוד) – כל דקה חשובה ועלולה להיות קריטית להצלחת מציאתו!

שיקולים נוספים בעת בחירת אילוף כלבים בפנסיון

האיכות היא כמובן המפתח להכל, אבל העלויות, גם הן חשובות בעת בחירת אילוף בתנאי פנסיון. גלו מהם התעריפים הנקובים לכל התקופה ולחלקים ממנה. מהן צורות התשלום המקובלות ומה הם תנאי התשלום הנדרשים.

כמו כן, בררו בנוגע למדיניות הביטולים הנקוטה במקום. פנסיונים ופנסיוני אילוף מסוימים גובים קנסות על ביטולים מאוחרים (תוך פרק זמן של עד ל-24 שעות ממועד הקבלה העתידי), דבר שעשוי להיות מובן לגמרי, אם בשל ההרשמה, הפנסיון נאלץ לדחות אילוף או שהיה של כלבים אחרים.

מה קורה עם כלבים שמעולם לא שהו קודם בפנסיון לכלבים?

אם הכלב שלכם לא שהה בפנסיון בעבר, בדקו אופציה של שהות ניסיון או לינה קצרה או אפילו שהות יומית כמו פנסיון יום לכלבים, לפני השהייה הממושכת עבור התכנית של אילוף כלבים בפנסיון.

אפילו הקדישו לכך יום אחד בו הכלב ישהה בפנסיון במתכונת של פנסיון יום, זה עשוי להיות מבחן טוב עבור הכלב ועבורכם.

זה יעזור לכלב שלכם לחוש יותר בנוח עם החוויה ולתת למאלף מושג טוב יותר על תכונותיו וצרכיו של הכלב שלכם. זה גם ייתן לכם הזדמנות לראות איך הכלב שלכם מתנהג כשאתם אוספים אותו מהפנסיון.

הכלב שלכם להוט לעזוב? עייף אבל שמח? עוצר בדרכו החוצה בכדי להיפרד מהמאלף? כל אחת מהסיטואציות האלו יכולה להעיד על רמת ההנאה שהפיק הכלב מהשהייה במקום.

בקשו מהמאלף גם דיווח מילולי מפורט כיצד הגיב הכלב שלכם לסביבה החדשה ולגירויים החדשים שבה.

השארת הכלב בפנסיון למטרת אילוף

כאשר אתם מביאים את הכלב שלכם לפנסיון, הביאו איתו את המזון שלו (לא חובה, רוב הפנסיונים יספקו גם מזון), פנקס חיסונים ומידע בריאותי אודות כלבכם.

דאגו גם לפרטי הווטרינר המטפל הקבוע של הכלב שלכם. את המיטה שלו ואת הצעצועים האהובים עליו, תשאירו בבית, ושמרו עליהם לכשישוב מהפנסיון אילוף.

הקפידו להשאיר פרטים עדכניים שלכם ליצירת קשר, כמו גם איש קשר לשעת חירום. כשאתם יוצאים מהמקום, היו חיוביים ואופטימיים והקפידו על פרידה קצרה ושגרתית, ללא יותר מידי אמוציות.

כאשר אתם אוספים את הכלב שלכם מהפנסיון בקשו מהצוות החיות לימים הקרובים.

רוב הכלבים יהיו עייפים, וכשיגיעו הביתה, פשוט ילכו לישון, לעיתים גם יממה שלמה.

מה קורה במהלך האילוף בפנסיון?

שאלו את הצוות על סדר היום של הכלב שלכם בזמן תוכנית האילוף בפנסיון.

כמה זמן במהלך היום צוות המאלפים של המקום יעבדו עם הכלב שלכם, ויתרגלו איתו את הדברים החדשים הנדרשים.

שאלו את הצוות במקום או את בעלי הפנסיון, האם אתם מקבלים עדכונים שוטפים מידי יום אודות שהות הכלב שפנסיון, התקדמות האילוף, ועדכונים רלוונטיים חשובים אודות הכלב שלכם ותכנית האילוף בפנסיון.

מהי גישת האילוף הרווחת במקום?

לרוב, אנשים יחפשו את מה שנשמע טוב ונעים לאוזן לשמוע.

המושג "אילוף חיובי" נכנס לתודעה תוך הפחדה של ציבור בעלי הכלבים מגישת האילוף האחרת שהיא "הגישה השלמה" או "הגישה הקלאסית".

גישת האילוף החיובי היא טובה ונהדרת, עד לשלב שבו צריך לדרוש מהכלב לבצע את הדברים שהוא למד.

למשל – אם הכלב שלכם נוהג לנבוח על אנשים בחוץ, לאחר שהוא למד התנהגות חלופית ואחרת, והכלב שלכם למד לא לנבח על אנשים במהלך הטיול, אתם יכולים לדרוש זאת ממנו.

בגישת האילוף ה"חיובי", ההתנהגות הלא טובה תימשך, מכיוון שאין דרישה להתנהגות החדשה, ואין אכיפה של מה שנלמד.

בגישת האילוף הקלאסית או המסורתית, הכלב שלכם ילמד את הדברים בצורה הכי נכונה עבורו, ובצורה בה הוא יכול ללמוד.

לאחר שהכלב למד את ההתנהגויות המצופות ממנו, והנימוסים אותם רצו להעביר לו, המאלף שלכם ואתם, תוכלו לאכוף את קיום ההתנהגות החדשה, ולומר שלום להתנהגויות לא טובות שהיו בעבר.

חשוב לומר – גישת האילוף הקלאסי המסורתית, עובדת ומספקת תוצאות.

הגישה היא הגישה המלאה, עם כל הכלים וכל היכולות שיש על מנת ללמד את כלבכם כיצד לנהוג נכון בחיי היומיום.

אילוף כלבים בפנסיון צריך וחייב להעשות בגישת האילוף הקלאסית מסורתית.

לסיכום –

בדקו המלצות אודות המקום ו/או המאלף שבחרתם.

אילוף בתנאי פנסיון חייב להיות מקצועי, ועם צוות מיומן ומנוסה ככל האפשר.

אל תקלו ראש בבחירת המקום והמאלפים אותם תרצו בתהליך האילוף שלכם ושל כלבכם.

בכל מקום אשר מכבד את עצמו, בתהליך זה תעברו שיעורי אילוף בפנסיון, ושיעורי אילוף עבור מעקב והטמעה של ההתנהגויות החדשו בביתכם שלכם, באזור המחייה של הכלב, וסביבתו הטבעית והיומיומית.

אילוף בתנאי פנסיון זו לא הוצאה, זו השקעה בכם, בכלב שלכם, ובאיכות החיים שלכם ושל כל בני הבית יחד עם הכלב המשפחתי.

בחלק לא מבוטל של המקרים, אילוף בתנאי פנסיון יהיה מה שיקבע האם הכלב ישאר בבית, או יחזור לאימוץ ומציאת משפחה אחרת.

אנחנו ממליצים לכם, ומייעצים, להיוועץ איתנו בנושא של אילוף כלבים ואילוף כלבים בפנסיון בפרט. באם לא נוכל לתת לכם מענה מקצועי, לפחות נוכל לסייע בהמלצה על איש מקצוע מיומן שיוכל לסייע לכם בתוכנית האילוף.

עוסק בתחום משנת 2015, ומעביר קורסים להכשרת מאלפי כלבים, הכשרת מדריכי כלבנות טיפולית, קבוצות וסדנאות בנושא אילוף כלבים לקהל הרחב, פעילויות ותכנים לימודיים בבתי ספר לחינוך מיוחדים וחינוך רגיל.

תחומי פעילות:
אילוף כלבים, פתרון בעיות התנהגות בכלבים, אילוף כלבים בפנסיון, אילוף כלבים בקבוצה, פנסיון מפנק לכלבים, הרצאות בנושא התנהגות כלבים, התאמת כלבים למשפחות, כלבנות טיפולית במגזר הפרטי והמוסדי, ועוד…

נשמח לקבל מכם ביקור!

אם התוכן תרם לכם, ואתם מרגשים שקיבלתם ערך מקצועי, נשמח שתעזרו לנו לקדם ולהפיץ אותו הלאה.

יחד עם זאת, אנחנו נשמח מאוד אם תעניקו לנו ביקורת חיובית על האתר שלנו. רוצים לעזור לנו? הקליקו על כפתור הזהב, ועזרו לנו להתקדם

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן »

מוזמנים להוסיף את דעתכם למאמר לטובת דיון מעשיר

אולי יעניין אתכם גם

לכל שאלה מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אלכם בהקדם

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן יוגב... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן