כלבנות בבתי ספר

שיעורי כלבנות בבתי ספר זה הדבר הכי מהנה שיש!!
בתקופה האחרונה המודעות לכלבנות בבתי ספר עלתה, ויותר בתי ספר מכניסים פעילויות העשרה למידתיות או חוויתיות לבתי הספר.

בשיעורי כלבנות בבתי הספר אנחנו מגיעים לסדרת מפגשים מצומצת (נניח עשרה מפגשים עוקבים) או לאורך השנה כולה, כאשר כל מפגש מתקיים אחת לשבוע, ביום ושעה קבועים.
המשתתפים יכולים להיות בני אותה הכיתה או להביא משתתפים מכיתות שונות ולייצר קבוצה אחת.

כשמרכיבים קבוצה, לרוב עושים אותה מסיבה מסויימת –
יכול להיות תלמידים בעלי זיקה לכלבים.
תלמידים בעלי מכנה טיפולי משותף.
תלמידים עם קושי מסויים.
תלמידים שמגיע להם פרס/צ'ופר או כל דבר אחר.

לא משנה מה תחליטו, אנחנו כבר נדאג להפוך את המפגשים למדהימים!

למי מתאים שיעורי כלבנות בבתי ספר

שיעורי כלבנות מתאים לכל בית ספר.


כל בית ספר שרוצה להכניס פעילות מעשירה ושונה ותוך בית הספר, יכול להכניס שיעורי כלבנות.
לא משנה אם זה חינוך מיוחד או חינוך רגיל.
לא משנה אם זו כיתת תקשורת או עיכוב כלשהו, או שזו בכלל כיתה רגילה לגמרי.

שיעורי כלבנות בבית הספר מתאים לתלמידים שאוהבים כלבים, ורוצים ללמוד עוד, להכיר יותר, לקחת את האהבה הזו צעד קדימה כבר בתור בתלמידים בבית הספר.

מה לומדים בשיעורי כלבנות בבתי ספר

בשיעורי כלבנות בבתי ספר אנחנו לומדים את עולם הכלבים באופן עיוני ומעשי כאחד.
החלק המעשי גדול יותר ורחב יותר, אך החלק העיוני חשוב מאוד וחייב להתקיים.

בחלק העיוני, מעבר למצב שבו אנו מאפשרים לתלמידים לשבת וללמוד משהו שהם אוהבים (מה שמאפשר ישיבה רציפה אורכה), אנחנו לומדים כיצד התפתחו כלבים, כיצד הם מתקשרים, אילו גזעים קיימים ולמה, ויש גם מבחנים עיוניים קצרים.

אז מה נלמד בחלק העיוני –
תקשורת ופסיכולוגיה כלבית
חינוך גורים
לימוד עולם הגזעים
יצרים ומניעים בעולם הכלבים
מיהו מאלף כלבים – בניית ת.ז כלבנית
אבחון כלבים
ועוד….

מה נלמד בחלק המעשי –

  • כיצד מניעים כלבים לפעולה
  • לימוד וביצוע פקודות בסיס
  • לימוד וביצוע של תרגילים וטריקים מורכבים
  • תבניות משחק ועבודה עם כלבים
  • פתרון בעיות התנהגות
  • שפת גוף נכונה
  • ועוד…

אילו ערכים יקבלו התלמידים בשיעורים

החלק החשוב באמת זה התלמידים.
בראש ובראשונה אחנו כולנו כאן עבורם.

יחד עם העבודה והלמידה על עולם הכלבים באופן עיוני ומעשי, אנחנו כאן כדי לחנך והעשיר את ארגז הכלבים של התלמידים.
כל תלמיד יחווה מגוון רחב מאוד של תחושות, שאיתם יאלץ ללמוד ולהתמודד במהלך שיעורי כלבנות בבית הספר.

  • עמידה תחת לחץ
  • עמידה בזמנים
  • שיתוף פעולה עם אדם נוסף והסביבה
  • שיתוף פעולה וסבלנות מול הכלב
  • הבנה שחוסר הצלחה ו/או כישלון הם חלק מהחיים
  • התמודדות עם חוסר הצלחה
  • עמידה בקשיים עד להצלחה
  • עזרה לאחר בעת קושי או בקשת עזרה
  • בקשת עזרה מהאחר בעת היתקלות בקושי
  • ועוד הרבה!!!

 

בשיעורים מסוג זה, אנחנו שמים דגש על התלמידים, על היכולת שלהם להצליח.
הרעיון הוא לבנות הצלחות קטנות ומרובות בתור התחלה, ולאט לאט תוך כדי למידה, לאפשר להעלות את רמת הקושי בהתאם לכל תלמיד וכלב.

פעילות עם כלבים בבית הספר 

עבודה עם כלבים במסגרת פעילות עם כלבים בבית הספר משרתת מגוון מטרות שונות, החל מהמטרות הלימודיות המשתמעות וכלה במטרות רגשיות, התנהגותיות וחברתיות. במסגרת עבודה זו, הכלבים מתקבלים בזרועות פתוחות על ידי התלמידים ומקבלים אותם ללא העדפה וללא כל דעה שיפוטית.

הקשר בין התלמידים לכלבים המשתתפים בתוכנית כזו נוצר מיידית ותוך פרק זמן לא ארוך הוא הופך למשמעותי עבור הילדים ולמשהו שלו הם מצפים, מאחר והוא שובר את שגרת הלימודים שלהם.

 

שיעורי כלבנות במוסדות חינוך

פעילות עם כלבים בבית הספר מאפשרת לאנשי החינוך ולמאלפים להגיע אל נפשם של התלמידים בדרכים שאינן שגרתיות. ביניהן:

  • העבודה עם כלבים מאולפים, מאפשרת הקניית אילוף תוך שימת הדגש על המנהיגות החיובית מול כלבים.
  • עבודה בעמותות ובכלביות של כלבים נטושים, במסגרת עבודה זו, יישמו התלמידים את הידע שרכשו ורותמים אותו לטובת הכלבים בכלביה, ובעצם, הופכים את עצמם מהמטופלים למטפלים.
  • תוכניות אילוף הפונות לנוער המוגדר כנוער בסיכון
  • שילוב כלבים בפעילויות התנדבותיות למען הקהילה (קשישים או תלמידי החינוך המיוחד).
  • חיזוק היכולות האישיות, תרגול התמודדויות עם קשיים, אתגרים ותסכול, כמו גם חיזוק הדימוי עצמי והיכולת לעמוד בפני קהל.
  • הקניית הידע העיוני בנוגע לכלבים ולטיפול בהם, החל מגילאי הגן ובית הספר היסודי ועד לרמות של לימודים כלבנות מסודרים ומעבר בחינת בגרות בנושא.

 

חינוך בעזרת כלבים וכלים ליצירת שינויים חברתיים

פעילות עם כלבים בבית הספר וחינוך בעזרת הכלבים מאפשרים לתלמידים לחוות הצלחות ברמות השונות במסגרת התהליך שאותו הם עוברים ביחד עם כלבים.

"הצלחות" אלו מתורגמות לעיסוקים בתחומי העשייה הנוספים, בין אם הם מתרחשים במסגרות החינוכיות ובין אם הן מתרחשות מחוץ להן. הן מקנות לתלמידים את הבסיס לנורמות ההתנהגות החיוביות ביחסיהם עם (ואל) הכלבים, אשר הופכות לחלק בלתי נפרד של אישיותם של הילדים ובני הנוער, ומחלחלות אף למערכות היחסים האנושיות שילדים אלה מנהלים עם סביבתם. בדרך זו, פעילות עם כלבים בבית הספר מובילות ליצירת שינוי אישי, התנהגותי וחברתי, המתחיל כבר בקרב בני הגיל הצעיר.

במסגרת פעילות עם כלבים בבית הספר ישתמשו אנשי המקצוע המנהלים את הפעילות בכלי עבודה התואמים לגישת חינוך זו, תוך שהם מלמדים את התלמידים המשתתפים בפעילות מושגים חדשים להם במערכות היחסים שהם מנהלים עם הכלבים – זכויות, חובות, שגרה ובנייתה, מנהיגות, דחיית סיפוקים וכן הלאה.

העבודה הקבוצתית עם הכלבים במסגרות הלימודיות והחינוכיות בגנים ובבתי ספר תורמת לשיפור איכות חייהם של התלמידים, מפחיתה התנהגויות מאתגרות ומעניקה לתלמידים את הכלים החברתיים להם הם זקוקים, וגם בכך היא משפרת את איכות חייהם באופן משמעותי.

פעילות עם כלבים בחינוך המיוחד

המפגשים הבלתי מילוליים בין הילדים לכלבים אינם מהווים איום ויוצרים אצל התלמידים את המוטיבציה והרצון לתקשר, בינם לבין עצמם, עם הכלבים ועם הצוות המטפל בכיתה. בעצם מפגשם של הכלבים והתלמידים נוצר אצל התלמידים אפקט של הרגעה, המשפר את יכולות הלמידה של התלמידים.

תלמידי החינוך המיוחד מתמודדים, במרבית המקרים, עם קשיים ביצירת תקשורת וקשר עם הסובבים אותם. הדבר עשוי לבוא לכדי ביטוי בקשיים שפתיים (מילוליים / ורבאליים) או בקשיים שמקורם בחוסר במיומנויות החברתיות.

במקרים מסוימים, הסיבה לקשיים עשויה להיות רגשית, כשלתלמיד חסרות המיומנויות לתקשורת עם הסובבים אותו, והוא חווה כשלון אחר כשלון בכל פעם שהוא מנסה לתקשר ונתקל בחוסר הצלחה על ידי הסביבה שאינה מבינה אותו.

הקושי בתקשורת, כמו גם היעדרן של יכולות ומיומנויות חברתיות, עלול אף הוא לגרום לתסכולים רבים אצל התלמידים. בחלק גדול מהמקרים, אותם תסכולים גורמים, לא מעט פעמים, אף להתפרצויות זעם ולהתנהגות אלימה בקרב הילדים ובני הנוער המתמודדים עימם.

במפגשי פעילות עם כלבים בבית הספר במסגרת קבוצתית, יושם דגש מיוחד על הקניית המיומנויות התקשורתיות והחברתיות, על ידי מיקוד ויצירת העבודה הקבוצתית הנכונה עם ומול הכלבים, ושיתוף כל החברים בכיתה.

 

כיצד להקנות מיומנויות תקשורתיות וחברתיות בשיעורי כלבנות?

פעילות עם כלבים בבית הספר מתבצעות במסגרת זו בחלל שהוא נקי מגירויים ומקנה תחושה של סביבה נעימה ובטוחה.

מפגשים כאלו נפתחים בליטוף עדין של הכלב, ולאחר מכן, מתרחשת פעילות חווייתית / התנסותית, בה ילדי הכיתה יוזמים ומקיימים אינטראקציה עם הכלב או הכלבים המשתתפים בפעילות. לרוב, אינטראקציה זו תערב חבר או חברה נוספים מהכיתה או מהקבוצה המשלבת יותר מכיתה אחת. בשלב זה, ניתן יהיה לעבוד על האינטראקציה בין כל החברים בקבוצה או להישאר בעבודה המצומצמת ולעבוד רק עם כלב אחד ושני תלמידים.

כל האינטראקציות המתבצעות במהלך פעילות עם כלבים בבית הספר עוסקות בנושאים החברתיים, התקשורתיים, הקוגניטיביים והתחושתיים, ונבחרים מתוך המטרה שהתלמידים יתרגלו בצורה פעילה את המיומנויות החברתיות והתקשורתיות שלהם מול הכלב ומול חבריהם לכיתה.

זאת, כאשר המטפלים יוצרים תנאים וסיטואציות הדומים למצבים החברתיים שאיתם נפגשים התלמידים בחיי היומיום שלהם. בכך, למעשה, מתרגלת הפעילות את תגובותיהם של התלמידים לסיטואציה ומאפשרת להם להכיל את היכולות הללו לחייהם מחוץ למסגרת הטיפול בבית הספר.

למשל, במסגרת פעילות כזו ילמדו התלמידים ליצור קשר עין עם האדם שאיתו / אליו הם מדברים, לפנות בבקשת עזרה וכד'.

עבור כל כיתה המשתתפת במסגרת פעילות עם כלבים בבית הספר מתוכננת ונבנית תכנית המותאמת לה במיוחד, המתייחסת לרמת יכולות התקשורת של התלמידים בכיתה כמו גם לצרכיהם הפרטניים. התוכניות נבנית בשיתוף עם הצוות המטפל בכיתה ותואמות את תוכניות הלימודים האישיות והכיתתיות של כל אחד מהתלמידים.

לקבלת הצעת מחיר שתתאים למוסד החינוכי שלכם, השאירו פרטים, ונחזור אליכם תוך שלושה ימי עסקים

לכל שאלה מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אלכם בהקדם

אולי יעניין אתכם גם

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן יוגב... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן