למה כלבים חופרים בגינה

תוכן עניינים

למה כלב חופר בגינה

כלב חופר בגינה לא סתם. הרי ידוע לנו שלכל דבר יש סיבה, וכל התנהגות יש תוצאה.

במאמר הזה נדבר ונספר לכם למה כלב חופר בגינה והסיבות הרבות להתנהגות הזו.

נדבר על הדרכים לגרום לכלב להפסיק לחפור בגינה, וניתן לכם יותר ידע, שיאפשר לכם להיות בעלים טובים יותר לכלבים שלכם.

למה כלב חופר בגינה

בחלק הזה, נתחיל למנות את הסיבות (ויש הרבה) שבגללם כלב חופר בגינה.

נעבור על הנושא ההתנהגותי, והיסוד הזאבי של הכלבים שלנו.

בסופו של דבר, אם אתם קוראים את המאמר הזה, אז עבורכם בהחלט מדובר על בעיית התנהגות מצד הכלב שלכם.

כלבים חופרים בגינה משעמום

הסיבה השכיחה ביותר, הנפוצה היותר, זה שעמום מצד הכלב.

הרבה כלבים חופרים בגינה פשוט כי משעמם להם. אין להם גירוי מנטלי, אין להם פריקה פיזית, הם לא משחקים עם אף אחד, והם מלאים באנרגיות שבסופו של דבר, צריכות לצאת איפשהו, או על משהו. במקרה הזה, הכלב חופר בגינה, פשוט נכון?

כלב חופר בגינה כדי להתקרר

סיבה נוספת לחפירות של כלבים בגינה, היא פשוט כי חם. חן להם. הכלב מחפש מקום קריר יותר לרבוץ בו, ומן הסתם ששכבת האדמה הפנימית יותר גם תהיה קרירה יותר.

לרוב, כלב חופר בגינה על מנת להתקרר, באזור שבו יש מים דרך קבע, טפטפות פעילות, יציאה של מי המזגן, או כל סיבה אחרת שתגרום לאדמה שם להיות קרירה יותר ולחה יותר.

כלבים חופרים בגינה כדי להחביא מזון

גזעי הכלבים פותחו מן הזאבים, מה שאומר שכלבים הם חיה טורפת, עם גנטיקה די עתיקה.

חיות טורפות, בטבע, לא אוכלות כל יום פעמיים ביום, ובטח לא אוכל שמוגש כל הזמן. בטבע, חיות טורפות נאלצות לשרוד ימים ושבועות ללא מזון, וגם אז אם הם יאכלו או לא, תלוי רק ביכולות הציד שלהם. ולא, לא כל ציד נגמר במזון.

בעידן המודרני, הכלבים שבעים, וזה בסדר. אבל הם שבעים מידי! ואז…. אז אנחנו רואים התנהגות כזו שהכלב חופר בגינה על מנת להטמין מזון בתור בר שהוא חפר. בהתנהגות הזו, הכלב בעצם מבטיח לעצמו, שאם יבוא יום קשה ללא מזון, אז תמיד תהיה לו אספקה.

גרוש לבן ליום שחור, מכירים?

כלבים חופרים כדי להחביא משאבים

ממש כמו המזון, גם כאן אותו כמעט אותו הדבר.

לא פעם ראינו כלבים שמנסים להחביא את הצעצוע שלהם. כדור, חבל, קונג או כל דבר אחר. אנחנו, רואים את החבל כחבל, את הכדור ככדור, וצעצוע כצעצוע. הכלב מאידך, רואה בעיניו ציד משמעותי, שהוא רץ אליו, תפס אותו והרג אותו! הוא עבד קשה על מנת להשיג אותו, והוא לא מתכוון לחלוק. במקרה כזה, יהיו כלבים שיחפרו בורות, על מנת להטמין משאבים שונים, לרוב, צעצועים.

חפירות בגינה בגלל הריון

כלבות בהריון, יודעות שהן בהריון. בהעדר יחס מתאים שלנו הבעלים, וקביעת אזור מתאים להמלטה, הכלבה תחפש עבורה מקום טוב, בטוח ונוח על מנת להמליט שם. ישנם הרבה כלבות שממליטות באזורים חשוכים, צדדים ופינתיים בבית. בין הספה לקיר, בתוך ארון הבגדים, מתחת למדרגות, מחסן, חדר כביסה ועוד..

אם לא תתאפשר לכלבה מקום מתאים להמליט שאנחנו הבעלים מכינים מראש, הכלבה יכולה פשוט לחפור בר גדול ועמור בחצר, על מנת שיהיה לה אזור מוגן להמליט בו.

וכן, זה תופס גן לגבי הריון מדומה.

גזעים שנועדו לחפור באדמה

גזעים שונים פותחו למטרות שונות ומסויימות. כל גזע, הותאם והומצא לפי צורך של אדם מסויים. וכן, ישנם כלבים, ציידים בעיקר, שפותחו ונועדו לחפור בורות. ישנם שניים מוכרים מאוד!

הנפוצים שבכלבים שחופרים בורות הם כלבי הטרייר.

  • ג'ק ראסל טרייר

הג'ק ראסל למשל, נועד לחפור במחילות של שועלים. הוא היה חופר בפתח המחילה של השועלים, נכנס, הורג שותם שם, ואז יוצא החוצה.

במקרים נוספים, הג'ק ראסל האמיץ והחזק היה חופר בור באדמה שמעל המחילה, אל תוך המחילה! הפעולה הזו הייתה מבריחה את השועלים לפתח המחילה שם היה מחכה הצייד, והורג אותם.

ג'ק ראסל טרייר
  • קאירן טרייר

שמו של הקאירן טרייר הוא על שם הסלעים ששימשו לסימון גבולות או קברים באי סקאי, סקטולנד.

ערמות הסלעים האלו, הפכו למקום מסתור מועדף עבור שועלים ומכרסמים אחרים. בכדי שיהיה לו כוח ויכולת לעבור על הסלעים, להזיז אותם, ולחפור בורות ביעילות רבה, הוא נבנה כך שכפות רגליו הקדמיות ארוכות יותר מהאחריות, ובכך יעילות יותר לחפירת בורות.

קאירן טרייר

איך לגרום לכלב להפסיק לחפור בגינה

הדרך היעילה ביותר לגרום לכלב שחופר בגינה להפסיק, היא ראשית להבין למה. את הסיבות למה, כתבנו למעלה. איך לגרום לכלב להפסיק לחפור בגינה זה רק על ידי זה שנמלא את הצורך שלו.

עבודה על פקודות משמעת כגירוי מנטלי. עבודה על חיפוש דברים כגירוי מנטלי. לשחק עם הכלב, ולעייף אותו, מספק את הגירוי החשוב ביותר, שזה פריקה פיזית ומענה ליצר של הכלב.

כמו שכתבנו במאמר על בעיות התנהגות, בסופו של דבר, יחד עם המענה לצורך של הכלב, הדרך הטובה ביותר להפסיק חפירות בגינה, היא על ידי שחרור של הכלב בגינה רק בהשגחה שלכם, כשאתם איתו, רואים אותו, ואפילו עם רצועה עליו.

עוד דרכים להפסיק חפירות בגינה

הרעיון הטוב ביותר ששמעתי, וניסיתי, היה מזיו רביב, שהוא המדריך והמנטור הטוב ביותר שיכולתי לבקש. (מי שמתעניין בלימודי אילוף כלבים ולהיות מאלף, אז רק אצלו בהרמוניה)

גם אני בעבר, פניתי אליו עם השאלה הזו, וזיו הציעה את הרעיון בטוב ביותר שתמיד עובד!

בלון. כן כן, בלון. איך זה עובד? די פשוט.

הכלב חופר בור, אני מנפח בלון, שם בבור שהכלב חפר, ומכסה.

בפעם הבאה שהכלב יחזור לחפור את הבור שהוא חפר ואני כיסיתי, הבלון יתפוצץ, ובכך בעצם הכלב ימנע מלחפור שוב.

הרעיון כשלעצמו, עובד על ענישה אוטומטית של הכלב. אפשר לקרוא על זה כאן.

הפסקת חפירות בגינה בעזרת צרכים

דרך נוספת ופשוטה, היא להשתמש בצרכים של הכלב, בצואה שלו.

כלב חופר בגינה בור, אתם לוקחים את הקקי שלו (שזה דישון אורגני) ומכסים. אם הכלב שלכם יחזור לחפור שוב במקום הזה, הוא יתקל בצרכים שלו, ויעזוב את המקום.

לסיכום –

כלב חופר בגינה מסיבה מסויימת, וחשוב להבין אותה. אם אתם רוצים לשחרר את הכלב בגינה עם מינימום נזקים, דאגו לפרוק לכלב אנרגיה, נהלו אותו בזמן השחרור בחצר, ובכך תוכלו לפתור את הבעיה.

לגשת מיד לפתרונות שהצענו, יהיה קיצור דרך, ולא יפתור לכם באמת את הבעיה, אולי רק מעט יעכב אותה. כלב משועמם הוא בסופו של דבר כלב סובל. התעללות בכלבים זה לא רק אלימות, התעללות לובשת צורות רבות, כאשר אחת מהן היא כלב משועמם.

כולנו אוהבים את הכלבים שלנו ורצים רק את הטוב ביותר עבורם, ואין לי ספק בזה.

המטרה שלנו כאן, היא להפוך אתכם לבעלים טובים יותר, חכמים יותר, עם יותר ידע, ובכך הכלבים שלכם יהיו מאושרים יותר.

עד כאן המאמר על כלב חופר בגינה, מקווה שלמדתם, ונהניתם.

אשמח לתגובות שלכם כאן למטה, ותודה שאתם עוקבים.

עוסק בתחום משנת 2015, ומעביר קורסים להכשרת מאלפי כלבים, הכשרת מדריכי כלבנות טיפולית, קבוצות וסדנאות בנושא אילוף כלבים לקהל הרחב, פעילויות ותכנים לימודיים בבתי ספר לחינוך מיוחדים וחינוך רגיל.

תחומי פעילות:
אילוף כלבים, פתרון בעיות התנהגות בכלבים, אילוף כלבים בפנסיון, אילוף כלבים בקבוצה, פנסיון מפנק לכלבים, הרצאות בנושא התנהגות כלבים, התאמת כלבים למשפחות, כלבנות טיפולית במגזר הפרטי והמוסדי, ועוד…

נשמח לקבל מכם ביקור!

אם התוכן תרם לכם, ואתם מרגשים שקיבלתם ערך מקצועי, נשמח שתעזרו לנו לקדם ולהפיץ אותו הלאה.

יחד עם זאת, אנחנו נשמח מאוד אם תעניקו לנו ביקורת חיובית על האתר שלנו. רוצים לעזור לנו? הקליקו על כפתור הזהב, ועזרו לנו להתקדם

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן »

מוזמנים להוסיף את דעתכם למאמר לטובת דיון מעשיר

אולי יעניין אתכם גם

לכל שאלה מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אלכם בהקדם

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן יוגב... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן