מזונות רעילים לכלבים

תוכן עניינים

ישנם מזונות רעילים לכלבים שכדאי לנו ולהם, להימנע מלתת להם אותם, וכמובן שלא יאכלו אותם. כולנו תוהים על אילו מזונות ומאכלים אפשר לתת לכלב שלנו, ומאילו מאכלים ומזונות כדאי להימנע. הפעם נדבר ונסביר על אוכל שהוא לא בריא לכלבים שלנו, על אוכל שיכול להיות רעיל בצורה קטלנית לכלבים שלנו, וכמובן על אוכל שאסור לכלב שלנו לאכול. בקיצור, נדבר כל מזונות רעילים לכלבים של כולם, ללא הבדל בגודל הכלב, גזע הכלב או יכולות כלשהן.

מה שברור לי, הוא שכולנו אוהבים כלבים – והכלבים האהובים שלנו הם יותר מסתם חיות מחמד. הם בני משפחה יקרים ללבנו. אנחנו רוצים את הטוב ביותר עבורם, מה שאומר שנספק להם אוכל שהוא לא רק טעים אלא גם בטוח ובריא.

יחד עם זאת, טעות נפוצה מניחה כי מזונות המתאימים למאכל אדם בהכרח אינם מזיקים עבור כלבים. אמונה שגויה זו הובילה לאינספור מקרים של מחלות הקשורות למזון בקרב כלבים. במאמר מקיף שלפניכם נסביר על מזונות רעילים לכלבים, נפריך מיתוסים ונסביר על המזונות שעלולים להוות סיכונים בריאותיים חמורים.

מזונות רעילים לכלבים – רקע כללי

מתוך הרצון שלנו להתייחס לכלבים שלנו כמו למשפחה, אנחנו לפעמים שוכחים שמערכת העיכול שלהם שונה משמעותית משלנו. אוכל שיכול להיות טעים עבורנו יכול להפוך לרעל מזיק עבורם. לכלבים חסרים אנזימים מסוימים הדרושים לפירוק חומרים מסוימים הקיימים במזון של בני אדם, מה שהופך כל דבר קטן שלנו נראה לא מזיק, לסכנה גדולה עבורם, וכמובן שזה מיד נכנס לרשימה של מזונות רעילים לכלבים.

כתוצאה מכך, אכילת מזונות (שעבורנו נראים ומרגישים רגילים, ואנו אוכלים אותם כל יום) שלא טובים להם עלולה להוביל לתוצאות חמורות ולהיכנס לרשימה של מזונות רעילים לכלבים. סיכון שמתחיל באי נוחות קלה ועד מצבים מסכני חיים.

חשבו על שוקולד וקפאין – פריטים בסיסיים בשגרה שלנו. חומרים אלה מכילים תאוברומין, אשר מפורק מהר בחילוף החומרים של בני אדם. בכלבים, לעומת זאת, תאוברומין עובר פירוק בגוף בקצב איטי בהרבה, מה שהופך אותם רגישים להרעלה אפילו מכמויות קטנות.

שוקולד מריר, אבקת קקאו ואפילו קפה רגיל עלולים להוביל אצלם להקאות, שלשולים, קצב לב מהיר, פרכוסים ובמקרים חמורים גם למוות.

מזונות שעל פניו מרגישים ונראים תמימים, לפחות לנו. מזונות אלו הם אסורים למאכל על ידי הכלבים שלנו, בשום צרה שלהם, ולו התמימה ביותר!

סוגים של מזונות רעילים לכלבים

חוץ מאשר שוקולד, מספר מזונות נוספים יכולים להיות רעילים ואסורים כלבים, והם נמצאים בדרך כלל בכל בית רגיל ומהווים סיכון בריאותי אמיתי לכלבים של כולנו.

ענבים וצימוקים עשויים להיראות בלתי מזיקים, אבל הרעילות שלהם עלולה לגרום לאי ספיקת כליות, ולגרום לתסמינים כמו עייפות, הקאות וירידה משמעותית בתיאבון. מדובר במזון שהוא אסור לחלוטין לכלבים ורעיל מאוד עבורם.

בצל ושום, ירקות המשמשים כל בית ובית סביב העולם, ומוסיפים טעמים וצבעים לארוחות שלנו, מכילים תרכובות שיכולות (וזו לא הגזמה) להרוס ולפרק את תאי הדם האדומים של כלבים. התוצאה – אנמיה ואף נזק לאיברי הגוף השונים.

אבל זה לא מסתכם בזה. תוספים מלאכותיים במזון יכולים גם כן להיות בעייתיים. תוספים שמשמשים תחליפי סוכר נפוצים כגון במסטיקים ללא סוכר, במאפים ובממרחים רבים, עלולים לגרום לשחרור מואץ של אינסולין אצל כלבים, מה שמוביל להיפוגליקמיה.

זה יכול לגרום להתקפים, אובדן שיווק משקל, אי ספיקת כבד.

הבנת הסיכונים שטמונים במזונות שהם כל כך נפוצים וכל כך יומיומיים, חשובה לכל מי שמגדל כלב. רק בעזרת ידע ולמידה של הנושא, נוכל למנוע תאונות ופגיעה בריאותית.

רק כשתדעו איזה אוכל אסור לתת לכלבים שלנו, תוכלו להמשיך ולשמור עליהם בצורה הבריאותית שמגיע להם. חשוב לומר, כי שום כלב לא יתנגד לקציצת בשר טובה עם בצל ושום, ושום כלב לא יתנגד לטבלת שוקולד טעימה.

מבחינתם, אין שום בעיה להנות מזה. מבחינתכם, אתם צריכים לדעת שמאכל תמים וטעים שכזה הוא אסון כבד לכלב שלכם, וכי זה הוא מזון רעיל ומסוכן ביותר עבור כלבים.

קפה, קורנפלקס, חלב ומאפים. אוכל שאסור לכלבים

פירות ואגוזים – מזון אסור לכלבים

עכשיו נעבור לפירות ואגוזים. הם אולי נראים לנו בלתי מזיקים, אך עלולים להוות סכנה לכלבים.

ניקח למשל פרי אהוב מאוד, כמו אבוקדו. פרי בעל מרקם רך וטעם עשיר, וגם אהוב על רבים מאיתנו. יחד עם זאת, פרי תמים לכאורה זה מכיל חומר אשר יכול להיות רעיל מאוד לכלבים. בעוד חלקים שונים בפרי עשויים להיות פחות רעילים, ישנם חלקים כולל הקליפה והגרעין שמכילים ריכוזים גבוהים יותר של רכיבים רעילים לכלבים. חשיפה שעלולה להוביל להקאות, שלשולים ובעיות בריאותיות חמורות עוד יותר.

אגוזי מקדמיה, הנמצאים לעתים קרובות בעוגיות וקינוחים, הם בעלי רעילות חזקה בכלבים. מספיק רק כמות קטנה של אגוזים כדי לגרום לבעיות רפואיות ובריאותיות חמורות אצל הכלבים שלנו. זה יכול לגרום לתסמינים כמו חולשה, רעידות, הקאות, ועלייה בחום הגוף יחד עם תסמינים נוספים. בעוד שהמנגנון שגורם לזה לא נחקר עד הסוף, מאוד ברור כי אגוזי מקדמיה לעולם לא צריכים להיות חלק מתזונת הכלב שלכם.

פירות הדר כמו תפוזים, לימונים ואשכוליות, עשויים להיראות מרעננים, אבל הקליפות, הזרעים וחלקי צמח נוספים יכולים להכיל תרכובות רעילות לכלבים. רכיבים אלה עלולים לגרום לגירוי במערכת העיכול, מה שמוביל להקאות, שלשולים ואי נוחות בבטן. יתר על כן, החומציות הגבוהה של פירות הדר יכולה אף לגרום בעיות עיכול כרוניות, לטווח ארוך.

ממשיכים ברשימה של מזונות רעילים לכלבים, ונחשף לסכנות נוספות ומזונות אסורים נוספים לכלבים.

האם מותר מוצרי חלב לכלבים

מוצרי חלב הם מזון בסיסי במשקי בית רבים. חלב וגבינות מספקים לנו חומרים מזינים וחיוניים כמו סידן וחלבון. עם זאת, כלבים אינם מעכלים מוצרי חלב באותו אופן שבו בני אדם עושים. כלבים רבים הם רגישים מאוד ללקטוז. לכלבים חסר את האנזים הדרוש לפירוק סוכר לקטוז, הסוכר המצוי בחלב ובמוצרי חלב.

האכלת הכלב במוצרי חלב כמו חלב ניגר (חלב במצב נוזלי), גבינה ואפילו גלידה (שעשויה משמנת) עלולה להוביל למצוקה במערכת העיכול אצל הכלבים שלנו, עלול להוביל גם למצב של קלקול קיבה, נפיחות בבטן ושלשולים רבים. תסמינים אלה לא רק אינם נוחים לכלב שלכם, אלא יכולים גם להוביל להתייבשות ולחוסר איזון תזונתי. במקרה שכזה, חובה להיוועץ עם הווטרינר המטפל הקבוע של הכלב שלכם, על מנת לקבל הנחיות נוספות כיצד לפעול להמשך.

בעוד שכלבים מסוימים עשויים לעכל כמויות קטנות של מוצרי חלב ללא שום בעיות, בהחלט עדיף לדעתי לנקוט באמצעי זהירות, שכן מדובר בחלק מרשימה של מזונות רעילים לכלבים ושאסר לכלבים לאכול.

אם אתם שוקלים לחלוק עם הכלב חטיף כזה או אחר, תוותרו על הרעיון, אפילו אם הוא מסתכל עליכם בעיניים עגולות ומתוקות. במקרה כזה, בחרו בחלופות נטולות לקטוז שפותחו במיוחד עבור כלבים (וכמובן שהם ללא שוקולד בפנים!).

שימת לב לסכנות הרעלה אפשריות בפירות, אגוזים ומוצרי חלב היא רק צעד נוסף לקראת שמירה על בריאות הכלב שלכם. זכרו, תפקידנו כבעלי כלבים ממש להיות כמו הורה אחראי לילד. מודעות למה שחיות מחמד צריכות ולא צריכות היא המפתח למתן הטיפול הטוב ביותר האפשרי. רווחת הכלב היא בראש סדר העדיפויות שלנו.

האם מותר לתת לכלב בשר ועצמות

כשמדובר בשיתוף מזון שטוב לנו ושיהיה גם טוב לכלבים שלנו (שנוכל לחלוק איתם), יש דברים שנראים לכאורה מובנים מאליהם. בשר נחשב לעתים קרובות לבטוח. אחרי הכל, כלבים הם הרי טורפים ממשפחת הזאבים, ואת זה כולנו יודעים. אמנם זה נכון שכלבים הם בעיקר אוכלי בשר (וגם אוכלי כל, כן?), אבל לא כל סוגי הבשרים בטוחים להם. בהחלט ישנם סוגי בשר שהם נכללים ברשימה של מזונות רעילים לכלבים ואסור לכלב לאכול מהם.

נניח עצמות מבושלות, בין אם מעופות, דגים וכדומה, עשויות להיראות כמו פינוק גסטרונומי טבעי ובטוח לכלבים. אך יחד עם זאת, עצמות אלה יכולות להישבר כאשר הכלבים לועסים אותם. זה עלול להוביל לפציעות פנימיות חמורות, בגלל אופן הלעיסה של הכלב (שהוא בכלל שבירה, ולא לעיסה). עצם לעיסת העצמות או שבירת העצמות גורם לעצמות שבורות וחדות אשר עלולות לגרום לנקבים או חסימות במערכת העיכול. העצמות שנתנו לכלב, והשבירה שלהם הם מה שמוביל לכאבים עזים, הקאות ואפילו צורך בהתערבות כירורגית – כלומר ניתוח חירום.

רכיבים שומניים, שנמצאים לעתים קרובות בבשרים שטובים לבני אדם, עשויים לגרות את בלוטות הטעם של הגור החדש שלכם או הכלב הבוגר שלכם, ולהיות להם למעדן של ממש. אבל קחו בחשבון, שהם יכולים להזיק ללבלב שלו. ארוחות עתירות שומן יכולות לעורר מצב הנקרא דלקת הלבלב, המאופיינת כמובן בדלקת של הלבלב. מצב כואב זה עלול לגרום להקאות, כאבי בטן ואף להוביל לבעיות בריאותיות ארוכות טווח אם לא מטפלים בו מיד.

ועוד דבר, בשר נא ולא מבושל, נחשב הגיוני לכאורה בעיני חלק מבעלי הכלבים. אבל גם זה יכול גם להוות סיכון. בשרים אלה עלולים להכיל חיידקים מזיקים כמו סלמונלה או אי קולי, אשר לא רק משפיעים על הכלב שלכם, אלא גם יכולים לסכן את המשפחה, אז זהירות!

כיום יש מה שנקרא "האכלה טבעית" שזה מומלץ ונהדר, רק צריך להבין טוב בנושא, לחקור לעומק, ולרכוש מזון להאכלה טבעית ממקומות שמבינים באוכל חי לכלבים, וכמובן מלווים בפיקוח ווטרינרי ובעלי רישיון עסק בתוקף.

מזונות מתובלים ומזונות מעובדים

בואו נפנה את תשומת ליבנו לשתי קטגוריות נוספות שעלולות לתפוס אותנו לא מוכנים –

  • מזון מעובד

מזונות מעובדים, לעתים קרובות עשירים במלח, חומרים משמרים ותוספים, והם יכולים להיות מקור לצרות. חטיפים כמו צ'יפס, ביסלי, בייגלה ואפילו בשר או נקניק שקניתם במעדנייה מובחרת, עשויים להיות מושכים עבור הכלב שלכם. אבל תכולת הנתרן שלהם עלולה להוביל להתייבשות, חוסר איזון ברמת המלחים בגוף ואפילו הרעלה. הרחיקו את החטיפים מהישג ידו של הכלב שלכם, כדי למנוע סיכונים בריאותיים מיותרים.

  • תבלינים

אותם רכיבים טעימים, מה שמוסיף הנאה לארוחות שלנו, יכולים לגרום צרות לכלבים שלנו. תבלינים רבים, כמו אבקת שום ואבקת בצל, משמשים בבישול אך מכילים רכיבים שעלולים להיות רעל לכלבים. חומרים אלה עלולים לגרום נזק לתאי הדם האדומים של הכלב, מה שמוביל לאנמיה ולסיבוכים בריאותיים אחרים. בנוסף, תבלינים כמו אבקת צ'ילי עלולים לגרות את מערכת העיכול של הכלב ולגרום לאי נוחות.

המסקנה העיקרית בשלב זה, היא שבעוד ששיתוף מזון עם הכלב עשוי להיראות לכם מחווה של אהבה, לא כל המזונות מתאימים לכלבים. על ידי התייחסות לסכנות הפוטנציאליות האורבות בבשר, עצמות חדות, מזון מעובד ותבלינים, תוכלו לנקוט בצעדים הנכונים בכדי להבטיח את בטיחותו ובריאותו של הכלב שלכם.

מה אסור לכלב לשתות

אי אפשר לדבר על מזונות רעילים לכלבים, בלי להזכיר את תחום המשקאות. למרות שזה עשוי להיות לכאורה בטוח לחלוק לגימות פה ושם עם הכלב, משקאות מסוימים יכולים להיות מסוכנים לחלוטין לכלבים.

אלכוהול, המשקה הפופולרי במפגשים חברתיים ואירועים רבים, הוא בחזקת איסור מוחלט לכלבים. אפילו כמויות קטנות של אלכוהול יכולות להוביל לשיכרות אצל כלבים, ולגרום לתסמינים כמו הקאות, שלשולים, חוסר יציבות ואפילו מצוקה נשימתית. במקרים חמורים, שתיית אלכוהול בכלבים עלולה להוביל לתרדמת ואפילו למוות קשה ומיותר. זכרו, מה שעשוי להיראות לך כמו שלוק קטן או טעימה לא מזיקה יכול לגרום להשלכות חמורות עבור החבר על ארבע.

משקאות המכילים קפאין, כמו קפה ותה מסוגים מסוימים, מהווים סיכון דומה לאלכוהול. ההשפעות הממריצות של קפאין יכולות להוביל לאי שקט, נשימה מהירה, דפיקות לב מואצות, ובמקרים קיצוניים, התקפים ופרכוסים. חליטות תה שחור או סוגים של תה עם כמויות גבוהות של קפאין, מזיקים לא פחות.

עוד אוכל מסוכן לכלבים

כעת עוד כמה דברים שחשוב לדעת בנושא מזונות רעילים לכלבים. בואו עכשיו נפנה את המבט לסכנות הפוטנציאליות שעלולות לארוב במדף המצרכים או במזווה שלנו בבית. בהרבה בתים אוהבים אגוזים ואלה נשמרים בקופסאות או בשקיות. אגוזים כמו אגוזי מלך ושקדים אולי נראים תמימים, אבל הם יכולים לשאת איום סמוי – רעלני עובש. צמיחת עובש על אגוזים יכולה לייצר רעלנים אשר יכולים להזיק לכלבים. הסימפטומים עשויים להשתנות, אך הם יכולים לכלול רעידות, התקפים ואפילו בעיות נוירולוגיות חמורות.

ממתיקים מלאכותיים מגוונים יכולים גם הם להוות סכנה לכלבים. ממתיקים כמו סורביטול, המצויים בדרך כלל במוצרים ללא סוכר ומוצרי דיאט, עלולים לגרום למצוקה. תוצאות כגון נזק במערכת העיכול ושלשולים. למרות שתסמינים אלה עשויים שלא להיות מסכני חיים, הם בהחלט יכולים לגרום לכלב שלכם אי נוחות. זה מיותר.

מזונות רעילים ובריאות כלבים

עכשיו חיוני להבין יותר על ההשפעה שיכולה להיות למזונות רעילים על בריאותו של הכלב. תסמינים מידיים של הרעלת מזון יכולים להשתנות במידה רבה בהתאם לסוג ולכמות המזון הרעיל. כלבים עשויים לגלות סימנים כמו הקאות, שלשולים, עייפות, כאבי בטן ושינויים בהתנהגות. במקרים יותר חמורים, הסימפטומים יכולים לכלול התקפים, קשיי נשימה ואפילו אובדן הכרה.

מעל ומעבר להשפעות המידיות, מזונות רעילים מסוימים יכולים גם להוביל לסיבוכים בריאותיים ארוכי טווח או כרוניים. לדוגמה, חשיפה חוזרת למזונות עתירי שומן עלולה להגביר את הסיכון להשמנת יתר, סוכרת ודלקת הלבלב. מזונות הפוגעים בכדוריות הדם האדומות עלולים להוביל לאנמיה מתמשכת וכך להחליש את המערכת החיסונית הכללית של הכלב.

ערנות לגבי מה שהכלב שלכם צורך חיונית לא רק ליום יום, אלא גם לבריאותו לטווח הארוך. כבעלים אחראיים לכלב או לכלבה שלא יודע מה מותר ומה אסור, מחובתנו להבטיח שהם יהיו בטוחים מפני הסכנות האורבות במזונות תמימים לכאורה, שיש בכל בית.

משמעות המשקל של הכלבים בחשיפה למזונות רעילים

הגודל כן קובע! לפחות כאשר שמדובר ברגישות של הכלב להרעלת מזון. זוהי עובדה שאין להכחיש שכלבים קטנים פגיעים יותר להשפעות של מזונות רעילים. חשוב שתבינו זאת, שכן לפעמים כלבים נחשפים למזון רעיל, אפילו אצל אנשים בעלי מודעות.

אז ככה, ככל שהכלב קטן יותר במשקלו, כך נדרש פחות מזון כדי לגרום להרעלה. חומרים רעילים עוברים במערכת העיכול ומתפרקים במהירות משתנה, התלויה בגודלו. משמעות הדבר היא כי כמות קטנה של מזון רעיל שעלול לגרום לאי נוחות קלה אצל כלב גדול, עלולה להוביל להרעלה חמורה בכלב קטן יותר. רגישות זו הקשורה למשקל מדגישה את הצורך בזהירות יתרה בעת שיתוף מזון של אנשים שאינו מיועד לכלבים, עם כלבים קטנים.

המודעות שלכם בנושא משקל וגודל הכלב יכולה לעזור לכם לקבל החלטות נבונות לגבי אילו מזונות להרחיק מהישג ידו בתשומת לב רבה. לא מדובר רק בשליטה במנות – מדובר בהכרה בכך שאפילו ביס קטן של מזון רעיל יכול להשפיע באופן משמעותי על בריאותו של כלב קטן או כלבלב.

טיפול בבליעה בטעות, של מזונות רעילים לכלבים

בהגברת המודעות של כולנו כנגד הסכנות של מזונות רעילים לכלבים, חיוני להיות מוכנים לאפשרות של בליעה בטעות. כלבים הם סקרנים מטבעם, ואפילו עם הכוונות הטובות ביותר, הם עשויים למצוא די תושייה למציאת משהו שהם לא צריכים לאכול. אז חשוב לדעת כיצד להגיב, וזה יכול לעשות את ההבדל.

הסימנים להרעלת מזון יכולים להשתנות בהתאם למזון הרעיל הספציפי שנאכל. אם אתם חושדים שהכלב שלכם בלע משהו מזיק, שימו לב לתסמינים כמו הקאות, שלשולים, ריר בכמות רבה, חוסר מנוחה. בדקו אם ראיתם שינויים בהתנהגות או כל סימן למצוקה. תמיד עדיף להיות זהירים ולפנות לטיפול וטרינרי מיידי אם אינכם בטוחים.

בעת יצירת קשר עם הווטרינר שלכם או עם מרפאת חירום לחיות מחמד, היו מוכנים לספק מידע על סוג המזון שהכלב שלכם בלע, הכמות וזמן הבליעה. מידע זה יסייע להעריך את המצב במדויק ולקבוע את דרך הפעולה המתאימה.

זכרו, הזמן הוא בעל חשיבות מכרעת בכל הנוגע לטיפול בהרעלת מזון. עיכוב הטיפול עלול להוביל לבעיות בריאותיות חמורות יותר, לכן אם יש ספק, אין ספק. אל תהססו לפנות לעזרה אם אתם חושדים שהכלב שלכם אכל משהו רעיל.

מניעת הרעלת מזון בכלבים

אנו מקווים שהידע הרב שקיבלתם כאן בנושא של מזונות רעילים לכלבים יסייע לכם, בעלי הכלבים,  לדעת ממה להימנע וכיצד להגיב במקרה שהכלב אוכל בטעות מזון רעיל. עם זאת, הגישה הטובה ביותר היא מניעה, ממש כמו באילוף כלבים.

שמירה על הכלב שלכם בטוח, וללא חשיפה למזונות רעילים היא מחויבות שלא נגמרת, הדורשת מודעות, חריצות ואף אילוף מותאם לכלב שלכם. למדו גם את בני משפחתכם, במיוחד ילדים, על הסכנות הטמונות בשיתוף מזון שטוב לאנשים, עם כלבים. לפעמים זה מעשה תמים של ילד, לפנק עם חתיכת מזון מתחת לשולחן. אבל זה יכול להוביל לסיבוכים בריאותיים בלתי צפויים.

צרו סביבה בטוחה לכלבים, דרך הרחקת כל המזונות הרעילים הפוטנציאליים מהישג ידו של הכלב שלכם. זה כולל שימוש בפחי אשפה שלא בהישג יד או אטומים. כדאי להקפיד על אחסון פריטי מזון בארונות וזהירות בהשארת צלחות או שאריות על השולחן ללא השגחה.

הקפידו לקרוא את תוויות המזון. הרגל פשוט אך יעיל. בעת רכישת מזון ארוז, בדוק אם קיימים רכיבים שעלולים להזיק לכלבים. הימנעו מפריטים המכילים שוקולד, ממתיקים, בצל, שום וחומרים רעילים אחרים.

כבעלי חיות מחמד אחראיים, המסירות שלכם תעשה את ההבדל. פעולה יזומה, עירנות בבית ומחוצה לו מבטיחים שהחבר הנאמן שלכם ייהנה מחיים בטוחים ובריאים ללא הסיכונים הנשקפים ממזונות רעילים. כעת תוכלו לספק לכלבכם את הטיפול הטוב ביותר האפשרי, ולהבטיח חיים ארוכים ומאושרים יחד.

מזונות רעילים ואסורים לכלבים

אז אחרי כל זה, בואו נעשה רשימה מסודרת של הדברים.

מה אסור לתת לכלבים לאכול –

  • ענבים
  • צימוקים
  • בצל
  • שום
  • קפה
  • אבוקדו
  • אלכוהול
  • אגוזים
  • מסטיק
  • שוקולד
  • עוגות
  • פסטה
  • פיצה

ואחרי כל האסור, מה מותר לכלבים לאכול –

  • אגס נקי מגרעינים
  • תפוח ירוק נקי מגרעינים
  • גזר
  • בננה
  • חמאת בוטנים
  • ביצה רכה או קשה
  • אורז
  • גמבה
  • מלפפון
  • ועוד…

לסיכום

כולנו אוהבים את הכלבים שלנו, וכל מה שאנחנו עושים עבורם מונע אך ורק מאהבה אליהם, ומתוך רצון לעשות להם רק טוב, וגם לנו על הדרך זה גורם להרגיש נעים כשאנחנו מפנקים את הכלביםשלנו.

רק שימו לב לדברים שמותר לתת להם ולדברים שאסור לתת להם. לא מעט מהדברים שלנו נראים פשוטים ורגילים, יכולים להיות קטלניים והרי אסון לכלבים שלנו. ישנם מזונות אסורים לכלבים שלנו שיכולים בקלות לגרום להם למוות. ידע זה כוח, וידע מוקדם מציל חיים. זו לא קלישאה, זה אמיתי וזה החיים עצמם.

עוסק בתחום משנת 2015, ומעביר קורסים להכשרת מאלפי כלבים, הכשרת מדריכי כלבנות טיפולית, קבוצות וסדנאות בנושא אילוף כלבים לקהל הרחב, פעילויות ותכנים לימודיים בבתי ספר לחינוך מיוחדים וחינוך רגיל.

תחומי פעילות:
אילוף כלבים, פתרון בעיות התנהגות בכלבים, אילוף כלבים בפנסיון, אילוף כלבים בקבוצה, פנסיון מפנק לכלבים, הרצאות בנושא התנהגות כלבים, התאמת כלבים למשפחות, כלבנות טיפולית במגזר הפרטי והמוסדי, ועוד…

נשמח לקבל מכם ביקור!

אם התוכן תרם לכם, ואתם מרגשים שקיבלתם ערך מקצועי, נשמח שתעזרו לנו לקדם ולהפיץ אותו הלאה.

יחד עם זאת, אנחנו נשמח מאוד אם תעניקו לנו ביקורת חיובית על האתר שלנו. רוצים לעזור לנו? הקליקו על כפתור הזהב, ועזרו לנו להתקדם

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן »

מוזמנים להוסיף את דעתכם למאמר לטובת דיון מעשיר

אולי יעניין אתכם גם

לכל שאלה מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אלכם בהקדם

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן יוגב... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן