איך לבחור גור כלבים

תוכן עניינים

איך לבחור גור כלבים זה חשוב יותר מכל דבר אחר! כן, זה כיף להביא גור כלבים הביתה, אך זוהי גם מחויבות משמעותית. בשורות הבאות נסביר איך לבחור גור כלבים בצורה נבונה ואחראית. קודם כל, נבהיר כי בחירת גור כלבים לא נעשית רק על ידי הצבעה על  החמוד ביותר מתוך כמה גורים.

מדובר בהבנת הצרכים של הגור, האופי הייחודי של הגור שבוחרים והמחויבות של גידול וחינוך גורים כלבים. גורי כלבים, למרות שהם מקסימים וחמודים, מצריכים מכם זמן, תשומת לב וטיפול, וזאת לא רק כאשר הם קטנים אלא גם בהמשך.

ישנם כלבים שתוחלת החיים שלהם היא ארוכה וישנם גזעי כלבים עם תוחלת חיים קצרה יותר. ישנם גזעים שמצריכים ניסיון קודם וישנם כאלו שיתאימו ככלב ראשון. ישנם כלבים שמתאימים לילדים ויש כאלו שממש לא. הכל תלוי בגזע, ויש עוד דוגמאות נוספות שניתן לתת.

ולכן שלב הבחירה הוא בהחלט חשוב ביותר.

איך לבחור גור כלבים – סדר יום

הצעד הראשון בתשובה לשאלה איך לבחור גור כלבים, הוא לבחון ברצינות את השגרה שלכם, את אורח החיים שלכם ולבחון בהתאם לסדר היום שלכם וההרכב המשפחתי, איזה גזע יתאים לכם.

לגורי כלבים יש צרכים משלהם ואופי משלהם, על פי הסוג, הגזע ומאפיינים ייחודיים. בחירת גור שישתלב ואף ישלים את אורח החיים שלכם או את אורח החיים של המשפחה שלכם, יהיה צעד נבון מאוד.

בחירת גור לפי רמת פעילות

שימו דגש על היבטים כגון שגרת יום ורמת פעילות. האם אתם אנשים פעילים שנהנים מזמן בחוץ, ופעילות גופנית, או שאצלכם מעדיפים אורח חיים רגוע וביתי יותר.

בבחירה, זו שאלה חשובה האם יש לכם לוח זמנים עמוס בעבודה או מחויבויות חברתיות או משפחתיות, שעלולות להגביל את הזמן שאתם יכולים לבלות עם גור הכלבים.

בחירת גור מתאים למשפחה

תנו את הדעת על סביבת המגורים, הבית שלכם. האם אתם גרים בדירה קטנה או בבית עם חצר מרווחת. האם גרים בשכירות וישנם מעברי דירה תכופים, או שזו דירה קבוע למשך המון שנים קדימה.

איך מתנהלת הדינמיקה המשפחתית, האם יש ילדים בביתכם, ואם כן, כיצד ישתלב גור הכלבים בדינמיקה המשפחתית. אם יש לכם חיות מחמד נוספות, כיצד הן יגיבו לתוספת חדשה, לכלבלב שאתם רוצים לבחור.

הקדישו זמן לבחירת הגור

הקדשת זמן להערכה יסודית של הסוגיות הללו תעזור לכם לקבוע איזה סוג של גור כלבים יהיה המתאים ביותר עבורכם. כך לדוגמה, משפחה פעילה עם ילדים עשויה ליהנות מגזע כלבים שובב ואנרגטי.

מישהו עם אורח חיים יחידני או ביתי עשוי להעדיף כלב רגוע יותר ועצמאי יותר. זכרו שהמטרה היא ליצור סביבה נעימה עבורכם וגם עבור הגור.

הגדרת המטרות של גור הכלבים

השלב הבא שיעזור לכם להתקדם בסוגיה איך לבחור גור כלבים, הוא להגדיר את המטרה שאתם רוצים להשיג באימוץ או ברכישת הכלבלב. הבהרת הסיבות שבגללן אתם רוצים גור כלבים והשאלה ומה אתם מקווים להשיג, אלה דברים חיוניים לקבלת ההחלטה הנכונה בשבילכם.

קחו בחשבון שיקולים ומטרות כגון חברות, שותף לפעילות, הפגת בדידות, כלב שיתאים לילדים ועוד. הבהירו לעצמכם האם אתם מחפשים בן לוויה, לחלוק את חייכם. האם אתם רוצים שגור הכלבים יספק תמיכה רגשית. האם אתם מחפשים גור כלבים שילווה אתכם למשל בטיולים בחיק הטבע או ברכיבה על אופניים.

תכונות אופי של גור כלבים

חשבו גם האם יש תכונות או מאפיינים מסוימים שאתם רוצים אצל גור הכלבים, כגון גודל הכלב בבגרות, סוג פרווה, טמפרמנט. יתכן שאתם צריכים גור כלבים בעל כישורים או יכולות ספציפיים, שמאפיינים כלב שירות או כלב טיפולי.

על ידי הגדרה ברורה של סוגיות אלה, תוכלו להתמקד טוב יותר במהלך החיפוש. התמקדו בגזעים או בכלבים מעורבים, שסביר ביותר להניח שיהיו תואמים לציפיות שלכם.

רכישה או אימוץ – איך לבחור גור כלבים

בחלק הזה נמנה את הדבר החשוב ביותר, והשאלה הנשאלת ביותר. רכישה של כלב מתועד, או אימוץ של גור כלבים מעמותה.

רכישת גור כלבים מתועד

עכשיו, הגיע הזמן לעבור לשלב שבו מבינים מאיפה להביא גור כלבים הביתה. המגדל ובית הגידול שממנו אתם תביאו את הגור שלכם, היא בחירה משמעותית מאוד. אחרי שמצאתם גזע מתאים, רצוי  לברר ולשאול באילו תנאים גדל, מה האופי ומאפיינים אחרים שיש לגור.

בקשו להגיע עם המאלף שלכם או איש מקצוע מטעמכם, ולבחון את הגורים באותה ההמלטה. נכון שבחרתם גזע מסויים, אך גם בגזע יש לגורים הקטנים תכונות אופי שונות, שאותם כדאי לדעת מראש. היתרון ברכישת כלב מתועד הוא בדיוק הדברים האלו.

דאגו שאתם רוכשים מבית גידול עם אישורים מטעם ההתאחדות, וכי הוא לא מטחנת גורים עם אישורים, או ללא אישורים. כמובן שגם ניתן לרכוש כלב ללא תעודות, וגם פה בררו ושאלו אודות תנאי הגידול והמחייה של הגור וההורים, ובקשו להגיע עם איש מקצוע מטעמכם.

אימוץ גור כלבים מעמותה

אפשר כמובן לבחור גור כלבים שמגיע מעמותה. עמותות תמיד מחפשות יחידים או משפחות שרוצים לספק בית חם ואוהב לגורים. תמיכה בעמותות מוכרות תאפשר לעמותות להמשיך בפעילותן המבורכת ותאפשר לכם לאמץ גור, אך גם פה יש דברים שצריך וחשוב לדעת.

גורי הכלבים שנמצאים בעמותות הנם כלבים מעורבים, שלרוב נאספו ממקום מסויים. בדיוק מסיבה זו שלא ניתן לדעת על גודלם, לא ניתן לדעת ולבחון אותם ביחס לאחיהם, ולא ניתן לדעת מה עבר על הגור בשלבים הראשונים והקריטיים בחייו.

כאשר מאמצים גור כלבים מעורב בעמותה, הסיכויים לגדל כלב שיפתח בעיות התנהגות בעתיד, ושיהיה קשה להמשיך לגדל אותו, הוא לצערנו גבוהה יותר מאשר לבחור בגזע שמתאים לכם לפי גודל ויכולות הגור, והיכולות שלכם.

איך לבחור גור כלבים – מאפייני בריאות וגזעים שונים

הבריאות של גורי כלבים נשענת במידה רבה על מאפייני הגזע. כל גזע מאופיין ברמה ממוצעת מסוימת של חוסן או של בעיות בריאותיות פוטנציאליות, וטוב להיות מודעים לכך.

למשל, בקרב גזעי כלבים גדולים עשויים להופיע בהמשך בעיות בריאות במפרקים.

בעיות נשימה יותר מאפיינות גזעים של כלבים שטוחי פנים (ברכיזצפאלי) יש יותר סבירות לבעיות לב, בגזעים קטנים מסוימים. אם קונים גור כלבים ממגדל איכותי, בקשו מידע על מצב הבריאות, היבטים גנטיים (אם נבדקו) ומצב הבריאות של ההורים (בכלבים מתועדים).

באימוץ מעמותה, גם כן חשוב לבדוק את מאפייני הבריאות של הגור. בקשו לראות מסמכי חיסונים, וכל טיפול רפואי אחר שהגור קיבל כולל חיסוני שגרה לגורים. כך תוכלו לקבל החלטה מושכלת, של בחירת הגור הבריא והמטופל שתרצו לקחת הביתה.

איך לבחור גור כלבים – על מה להסתכל

לאחר שהתמקדתם בגור כזה או אחר, הגיע הזמן להתבוננות בהתנהגות שלו. אם אתם מביטים בגורים שנולדו לא מזמן, קחו את הזמן והתבוננו כיצד הגורים מתנהגים אחד ביחס לשני וגם ביחס אליכם.

שימו לב לגורים שמפגינים את המזג (טמפרמנט) ואת רמת האנרגיה שמתאימים להעדפות שהגדרתם לעצמכם.

תוכלו לקבל כך מידע לגבי הכישורים החברתיים, המזג וההתנהגות של גור הכלבים. אם אפשר, מפגש עם הוריו של גור הכלבים יועיל מאוד. זה מאפשר לכם לראות בעיניים את הפוטנציאל של הגור, גודל עתידי, מזג עתידי, בריאות. שימו לב לסימנים מרכזיים כגון חשדנות, תוקפנות ברורה או התנהגות דומיננטית מדי אצל גור הכלבים.

הקפידו לוודא שהגור נראה ערני, בריא וללא סימנים ברורים של מחלה או הזנחה.

לקראת הבאת הגור אליכם הביתה

כעת, כאשר אתם יודעים יותר על איך לבחור גור כלבים, כמה דגשים והכנות לקראת הבאת הגור החדש לביתכם. צרו סביבה בטוחה ומסבירת פנים לגור. הרחיקו חפצים קטנים שהגור עלול לבלוע. אחסנו במקום סגור חומרים רעילים, מאכלים שמזיקים לכלבים, חומרי ניקוי וכדומה.

הקצו מרחב בטוח עבור הגור, שבו יוכל לשחק ולנוח, ולהרגיש מוגן. חסמו את הגישה לאזורים שאליהם גור הכלבים לא אמור ללכת, על ידי שערי בטיחות וכדומה.

הכינו את הציוד הנדרש, כגון כלי אוכל ומים, מיטה נוחה, צעצועים, מברשת סירוק. רכשו רצועה וקולר או רתמה. מומלץ להירשם לקורס אילוף גורים או בקשו הדרכה של מאלף כלבים מקצועי שיגיע אליכם. זה יעזור לבסס בסיס חזק לפקודות משמעת, הבנת הפקודות ובניית התנהגות רצויה.

היום שבו אתם מביאים את גור הכלבים הביתה הוא זמן מרגש, אך היו מוכנים לתקופת ההסתגלות של גור הכלבים, שעשויה לכלול יללות בלילה, עשיית צרכים בבית וכדומה. אך בעזרת מודעות, אילוף והכנה מוקדמת, צפויים לכם אין ספור רגעים של הנאה וכיף עם הגור החדש שלכם.

לסיכום –

אנחנו ממש ממליצים לקרוא את המדריך לחינוך גורים, בין אם מדבור על כלב מתועד או מעורב, זה מתאים לכולם.

קחו איש מקצוע אתכם, כזה שאתם סומכים עליו. מאלף כלבים עם המלצות שקיבלתם, או לבדוק המלצות ברשת, מבעלי כלבים שעברו תהליך דומה, עם אותו המאלף.

כלב, זה לשנים קדימה. זו צריכה להיות החלטה שהתגבשה היטב, בחירה נכונה ושיתוף פעולה של כל בני הבית. זה יבטיח לכם חברות רבת שנים, עם החבר הפרוותי ההולך על ארבע שלכם.

זהו, סיימנו.

זה היה מאמר מקיף מאוד על איך לבחור גור כלבים.

לעוד מאמרים מעניינים, אתם יכולים להיכנס ללשונית של מידע מקצועי שבראש העמוד, או פשוט ללחוץ כאן.

עוסק בתחום משנת 2015, ומעביר קורסים להכשרת מאלפי כלבים, הכשרת מדריכי כלבנות טיפולית, קבוצות וסדנאות בנושא אילוף כלבים לקהל הרחב, פעילויות ותכנים לימודיים בבתי ספר לחינוך מיוחדים וחינוך רגיל.

תחומי פעילות:
אילוף כלבים, פתרון בעיות התנהגות בכלבים, אילוף כלבים בפנסיון, אילוף כלבים בקבוצה, פנסיון מפנק לכלבים, הרצאות בנושא התנהגות כלבים, התאמת כלבים למשפחות, כלבנות טיפולית במגזר הפרטי והמוסדי, ועוד…

נשמח לקבל מכם ביקור!

אם התוכן תרם לכם, ואתם מרגשים שקיבלתם ערך מקצועי, נשמח שתעזרו לנו לקדם ולהפיץ אותו הלאה.

יחד עם זאת, אנחנו נשמח מאוד אם תעניקו לנו ביקורת חיובית על האתר שלנו. רוצים לעזור לנו? הקליקו על כפתור הזהב, ועזרו לנו להתקדם

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן »

מוזמנים להוסיף את דעתכם למאמר לטובת דיון מעשיר

אולי יעניין אתכם גם

לכל שאלה מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אלכם בהקדם

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן יוגב... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן