כלב מתאים לילדים

תוכן עניינים

לפני שעוסקים בשאלה איזה כלב מתאים לילדים, בואו נשאל תחילה מהו סוג הכלב שמתאים למשפחה, והאם כל כלב יתאים לכל משפחה?

כדי לקבוע איזה כלב מתאים לילדים ועבור המשפחה הספציפית שלכם, רצוי להתייחס לגודל הכלב, תכונות האופי של הכלב, המטרה שלשמה פותח הגזע, וכמו כן גם לאורח החיים של משפחתכם, ולרמת האנרגיה שתתאים לכם.

אז כמו שכבר הבנתם, המאמר הבא יעסוק באיזה כלב מתאים לילדים.

בחירת כלב מתאים לילדים

אין זה משנה אם הכלב הוא כלב גזעי או כלב מעורב, מה שכן משנה, זה ההתאמה שלכם לכלב, והתאמה של הכלב המיועד אליכם. לא משנה אם מדובר בגור צעיר או כלב בוגר, רכישה או אימוץ של כלב מעורב או כלב גזעי ומתועד עם אישורי הרבעה מטעם ההתאחדות הישראלית לכלבנות.

בעת בחירת כלב מתאים לילדים, שלושת הגורמים האלה יכולים לעזור לכם לבחור את הכלב המתאים לכם. וגם תדעו מה לבחון מה נכון לכם יותר, אימוץ או רכישה של כלב מתועד –

  • טמפרמנט, תכונות אופי – או שנקרא לילד בשמו, האישיות של הכלב. אתם צריכים לחפש מזג נעים ורגיל ככל האפשר, מה שאומר בלי אתגרים מיוחדים.

כשאנחנו פונים לבחינת תכונות האופי של הכלב, אנחנו בעצם יכולים לדעת בדיוק מה הכלב שנמצא מולנו.

האם הוא חסר שליטה? פחדן? חששן? חשדן? אמיץ? סוציאלי לאנשים וכלבים? מסתדר עם ילדים? תכונות אופי הן הדבר החשוב ביותר שיש לבחון בעת אימוץ או רכישה של כלב מתאים לילדים ואין להקל בו ראש בכלל, בשום צורה.

אצל כלבים מעורבים לא יהיה ניתן לדעת בוודאות מה הן תכונות האופי והתכונות הגנטיות שהכלב נושא עימו. לעומת זאת, בכלב מתועד נוכל לצפות מראש תכונות אופי ייחודיות לגזע, אשר פותחו ונשמרו עם השנים.

  • גודל – הגודל לבדו לא קובע אם הכלב יהיה כלב מתאים לילדים.

יש להסתכל על הגודל בשילוב עם התייחסות הן לטמפרמנט והן לרמות האנרגיה.

חלק מהכלבים הגדולים יותר נוטים להיות בעלי בטחון עצמי ו"שטיחיים" (רגועים מאוד בבית ובכלל), בעוד שלא מעט כלבים קטנים הם "פצצות אנרגיה", מחרחרי ריב סדרתיים, מפונקים יותר על ידי בעליהם ובכלל – גוש עצבנות מהלך על ארבע.

אולם מצד שני, אם יש לכם ילדים קטנים, כלב גדול, חזק ושאני יודע כיצד להתנהל עם ילדים, הוא עלול להפיל אותם בטעות, רק בגלל שהוא שמח לראות אתכם או אותם, או התרגש ממשהו במהלך הטיול.

אין זה אומר שכלב מתאים לילדים חייב להיות צייתן ברמה גבוהה מאוד, מה שכן חשוב הוא שהכלב שלכם יהיה קשוב, עירני אליכם כשאתם והילדים בסביבתו, וכזה שתוכלו ללמד אותו כמה פקודות ותרגילים בסיסיים.

  • רמות אנרגיה – זה כבר עניין של העדפה ספציפית והתאמה למשפחה שלכם. היו מציאותיים, בעיקר לגבי אורח החיים שאתם מסוגלים לספק לכלב שזקוק ליותר פעילות גופנית מהממוצע. אם אינכם יכולים לענות על הצרכים האנרגטיים של הכלב, עודף האנרגיה שלו עלול להוביל לבעיות התנהגות בהמשך הדרך.

כלבים אנרגטיים מאוד יצטרכו יותר טיולים במהלך היום, טיולים ארוכים יותר מהרגיל, וגם ידרשו מכם להוסיף עניין לתוך החיים המשותפים שלכם איתו כדוגמאת ריצה בפארק, רכיבה על אופניים כשהכלב רץ לצידכם, שחייה, פארק כלבים, ריצה על החוף ודברים נוספים.

אם אתם משפחה פעילה וספורטיבית, או אפילו הילדים שלכם כאלו שמרבים לטייל ולהיות בחוץ, והכלב יכול להיות בן לוויה שלהם, אז נשמע שכלב עם רמות אנרגיה גבוהות בהחלט יכול להיות כלב מתאים לילדים שלכם ולמשפחה שלכם.

כלב מתאים לילדים
כלב מתאים לילדים

מה צריך לשקול כאשר בוחרים כלב מתאים לילדים ולמשפחה?

כדי לקבל מושג לגבי הטמפרמנט ורמת האנרגיה של כלב פוטנציאלי, הקפידו לפגוש את הכלב מספר פעמים לפני שאתם מקבלים את ההחלטה. באם מדבור בכלב מעורב ואימוץ מעמותה או משפחת אומנה, בקשו להגיע כמה פעמים שאפשר. באם מדובר על כלב מתועד, נסו לפגוש כמה שיותר כלבים מאותו הגזע על מנת לבחון את ההתאמה שלכם לגזע הספציפי.

השתדלו מאוד שלפחות אחת מהפגישות תהיה בהרכב משפחתי מלא, של כל בני הבית יחד.

חשוב גם לצפות בשפת הגוף של הכלב – האם הכלב ניגש אליכם ולמשפחתכם עם זנב או גוף מכשכש, או שהוא מנסה להעלים את עצמו בפינת החדר?

עד כמה הכלב מוכן לשחק או שהוא בכלל שומר על דברים בסביבה?

חלק מהכלבים הופכים רכושניים למה שהם מאמינים שהוא שלהם. זה יכול להסלים למצב מסוכן עם ילדים קטנים וצעירים שנוטים להרים הכל, (להתעלם משפת הגוף של הכלב במצבים כאלו (מתוך חוסר ידיעה כמובן) כולל הצעצועים של הכלב או צלחת האוכל שלו שעוד יש בה אוכל.

כלב מתאים לילדים – השאלות

בנוסף למפגש עם הכלב, כדאי לדבר עם אנשים שמכירים אותו (בעלי בית הגידול, משפחת האומנה או אנשי העמותה) ולברר קצת יותר על הכלב  או על הגזע, ועל מה שהוא אוהב ומה שהוא אינו אוהב. הנה חמש שאלות לדוגמה שכדאי לשאול על כלבי משפחה פוטנציאליים –

  • האם הכלב ידידותי לכל בני המשפחה? – יש כלבים שמאד ישמחו להתחבר עם כל בני המשפחה, בעוד שחלק מהכלבים או הגזעים יעדיפו להתחבר לאדם אחד, ולא לכל בני הבית. כאשר מדברים על כלב מתאים לילדים חשוב מאוד שהוא יתחבר לכולם, כולל ההורים וכלל הילדים החיים בבית. במקרים אחרים, נרצה שהכלב יתחבר ויתמסר בקלות רבה גם לבני משפחה רחוקים, וחברים של הילדים שמגיעים לביקורים לעיתים תכופות.

  • אילו רמות אנרגיה יש לכלב?  – אולי תרצו כלב שילווה אתכם ואת המשפחה בטיולים ארוכים ובהליכות הערב, או כזה שתוכלו לשאת בזרועותיכם רוב הזמן – כצפוי, המדובר בשני סוגי כלבים שהם שונים לגמרי זה מזה, וזה שיקול שחשוב מאד להתייחס אליו בעת בחירת כלב מתאים לילדים או למשפחה.

  • איזה טיפול שוטף ידרוש הכלב? – האם זה כלב ארוך-שיער שיזדקק לטיפוח קבוע? כל אחד מאיתנו מסוגל להתחייב לספק טיפוח בתדירות גבוהה לכלב. מספרות, חפיפות ותסרוקות שמאפיינות גזעים מסוימים עלולות שלא להתאים ללוח הזמנים הצפוף שלנו או לשגרת חיים שהיא קצת פחות קפדנית. מרבית הכלבים לא דורשים, מבחינת הטיפוח שלהם, יותר מהברשות מספר פעמים בשבוע, טיפולי פרעושים וקרציות אחת לחודש ומקלחת מידי פעם. מאידך, סוגי הכלבים שזקוקים לטיפוח, כשאינם מקבלים אותו, עלולים להיראות שלא במלוא הדרם ואפילו לסבול מראסטות (או מפרווה שמסתבכת והופכת לדמויית-לבד), מכתמי דמעות על הפרווה הלבנה באזור העיניים וכן הלאה. אם אינכם מסוגלים להתחייב לטיפוח – פשוט אל תקנו / תאמצו כלב מהגזעים שדורשים זאת.

  • איזה טווח גילאים אתם מחפשים? – האם אתם מעדיפים גור שאולי ידרוש חינוך גורים או אילוף גורים, אך סביר להניח שיתחבר טוב יותר עם כל בני המשפחה? או שתעדיפו כלב בוגר שכבר יודע ומכיר את נושא עשיית הצרכים בחוץ? אך יכול להיות שיצטרך זמן ארוך יותר להתרגלות לשגרת הבית שלכם?

גור או כלב שוגר, שניהם ידרשו מכם לקחת אחריות גדולה על הגידול שלו, ועל החיברות איתו. כך כו כך, תצטרכו יותר זמן פנוי עבור זה בהתחלה.

  • האם הכלב מסתדר עם חיות מחמד אחרות? – אם יש לכם חיות מחמד אחרות בבית, תרצו לבחור כלב שידוע מראש כי הוא חברותי לחיות מחמד אחרות. אבל אסור לשכוח לבדוק גם את ה"כיוון" ההפוך, ולוודא שבעלי החיים הוותיקים שלכם מסתדרים עם בן הבית החדש.

טיפ של גיבורים

אם אתם מתכוונים לאמץ כלב מעמותה ויש לכם בעלי חיים נוספים בבית, העדיפו כלב ששהה במשפחת אומנה ונחשף שם לבעלי חיים נוספים.

כך, תוכלו לקבל אינדיקציה טובה הרבה יותר מאשר במקרים שהכלב שהה במכלאה או בפנסיון ממומן על חשבון העמותה ולא נחשף לבעלי חיים אחרים מלבד כלבים אחרים.

אומנה, למשל, תוכל לומר לכם שהכלב שאותו אתם מעוניינים לאמץ אוהב גורי חתולים בכל ליבו, אבל במפגשים ראשוניים עם חתולים בוגרים עלולה להיות בעיה, או להיפך.

כלב מתאים לילדים – הרשימה

חשוב לזכור כי למרות שלגזעי כלבים מסוימים ישנם מאפיינים מובהקים שהופכים אותם לחיות מחמד משפחתיות נהדרות והיו כלב מתאים לילדים, עדיין תצטרכו לעבוד על אילוף וסוציאליזציה בצורה יומיומית כדי לעזור להם להפוך לבני משפחה טובים יותר.

להלן רשימה של כלבים שנחשבים ככלבים הטובים ביותר לילדים ולמשפחות –

הראשונים בתור – הכלבים המעורבים – אימוצים מכלביות ומעמותות

למרות שהמשפחה שלכם עשויה להיות מעוניינת רק בכלבים הגזעיים, אל תתעלמו מהמעורבים. כלבים מעורבים מציעים, לרוב, את התכונות הטובות ביותר של שני (או יותר!) גזעים נהדרים בכלב אחד.

ו… כשאתם מאמצים כלב מעורב מעמותה, אתם נותנים שיעור חשוב מאוד לילדים על נושא הכלבים, בחינת התאמה, חיפוש ולבסוף האימוץ המיוחל.

באימוץ מעמותה או מבית אומנה אתם יכולים גם לקבל רקע התנהגותי רב יותר על הכלב, מאנשים שמבלים את ימיהם בטיפול בכלבים. כך שהם יוכלו ליידע אתכם גם בפרטים הקטנים יותר של אישיותו והרגליו של הכלב שאתם מעוניינים לאמץ.

הכלב המעורב

כמו כן, יש גם תוכנית אימוץ מומלצות ומיוחדת של כלבים מאולפים לאימוץ בנמצאים בפנסיון חווית הכלבים שממוקם בכפר ויתקין עמק חפר.

מבחינת גודל, אם הכלב הוא גור או בוגר צעיר ועדיין לא הגיע למלוא גודלו, יתכן שתצטרכו להסתפק רק בהערכה על גודלו הסופי של הכלב שלכם כבוגר. זה משהו שרצוי לקחת בחשבון, על מנת שלא להיות מופתעים בהמשך… אגב, שיטת ה"אם לגור יש כפות רגליים גדולות הוא בטוח אמור להיות כלב גדול בבגרותו" עובדת לפעמים, אך אינה מדוייקת ואינה מוכחת מדעית. אבל כשמדובר בכלב שאומץ מעמותה ואף אחד אינו מסוגל לומר בצורה חד-משמעית מי היו הוריו ומה היה הגודל שלהם, פחות רצוי לסמוך על כך. במקום זה, מומלץ לקחת, מראש, בחשבון, שהכלב יגדל, ושתאהבו אותו, בלי שום קשר לכך, ובכל גודל שאליו יגיע כבוגר.

קאבליר קינג צ'ארלס

קאבליר קינג צ'ארלס הוא הכלב המושלם והאידיאלי ביותר עבור בית, משפחה וילדים. אם מדברים על כלב מתאים לילדים אז הקאבליר לגמרי בראש הרשימה וההעדפה מבחינת הכלבים הגזעיים והמתועדים.

מדובר על גזע בעל אופי עדין, סוציאלי מאוד לאנשים, ילדים וחיות נוספות אחרות. כלבים אלו לרוב אוהבים מים, כך שלא צריכה להיות בעיה לדאוג למקלחות וטיפוח בבית, ללכת איתם לים או לבריכה קטנה שקמה לה בחצר בעקבות הקיץ.

הקאבליר בדר"כ כלבים בריאים שלא יצטרפו ולא ידרשו מכם המון.

כלבים בעלי מזג  נוח מאוד, אוהבים לרבוץ בבית או בחצר, וכאלו שישמחו לשקט או רעש לפי החלטתכם.

קאבליר קינג צ'ארלס

גולדן רטריבר

הגולדן רטריבר הוא כלב יציב, חכם, אדיב ונאמן. לא אגרסיבי ולא ביישן, הגולדן רטריבר הוא סבלני במיוחד, מה שהופך אותו למושלם למשפחות עם ילדים. חשוב ללמד את הילדים, כי על הקלות בלימוד ואילוף של הגזע הזה, בסופו של דבר, מדובר בבעל חיים עם רצונות משלו, ולא בצעצוע או בדובון משחק.

הגזע אמנם זקוק להרבה פעילות גופנית, אבל הוא גם אוהב לשחק (משחקי זריקה והחזרת חפצים הם המשחקים האהובים עליהם, כך שיתכן מאד שהגולדן שלכם יאהב מאד לשחק בכדור, וישמח לנשנש קונג ממולא וטעים).

לעיתים קרובות תגלו שהגולדן רטריבר חובב הכיף הוא גם מלא חיבה וצייתן, כלומר, יש סיכוי טוב שהילדים שלכם יתאהבו בו באופן מיידי.

טיפול נכון בפרווה המוזהבת המפוארת של בני הגזע הזה ידרוש הברשה לפחות פעמיים בשבוע.

גולדן רטריבר

לברדור רטריבר

לברדור רטריבר הוא אחד מגזעי הכלבים הפופולריים ביותר, ומסיבה טובה בהחלט! הלברדור רטריבר הוא שובב, סבלני, אוהב, מגונן ואמין. בונוס נוסף – הם גם כלבים אינטליגנטיים ביותר ונהנים מאד מלימוד תרגילים חדשים.

הם דורשים הרבה פעילות גופנית (הם אוהבים לשחות!), אז וודאו שהמשפחה שלכם עומדת באתגר. ודאו גם שיש להם הרבה מקום להתרוצץ ולשחק, כי בין אם הם בעלי פרווה חומה, שחורה או בהירה, הם כולם חולקים את אותה שמחת חיים שמחה וכיפית, וגם את הקלות שבאילוף ובחיברות עם כל בני הבית,  שהופכות אותם לגזע כה פופולרי.

הכלבים החביבים האלה מסתדרים היטב גם עם בעלי חיים אחרים ועם כמעט כל מי שהם פוגשים, בנוסף הפרווה הקצרה שלהם מצריכה הברשה שבועית כדי לשמור אותם נקיים ובריאים. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי הלברדורים מנשירים פרווה, אז אתם צריכים להיות מוכנים לנקות את הפרווה שלהם באופן קבוע מהרהיטים ומהבגדים.

לברדור רטריבר

פודל

כשמדברים על כלב מתאים לילדים הפודל תמיד נמצא ברשימה, ומסיבה טובה!

מלבד התספורות המיוחדות שלהם, הפודלים הם גם כלב חכמים ועדינים מאד. גזע הכלבים הזה הוא גם ידידותי ונאמן ורק לעיתים רחוקות תפגשו פודל עם בעיות התנהגות חריגות כמו תוקפנות לאנשים וחיות אחרות.

תתי הגזע של הפודלים מגיעים בגדלים מיניאטוריים, סטנדרטיים וגדולים, כלומר תוכלו לבחור את גודל הפודל הספציפי המתאים ביותר לסביבת המגורים שלכם, למשפחה שלכם, ולהפוך אותו לכלב מתאים לילדים שלכם ללא שום בעיה. אחת הסבות שמשפחות בוחרות בפודל היא השיער שלהם. פודלים אינם משירים פרווה, כך שהבית נשאר נקי משיערות הכלב ואינו מלכלך את הבית או הבגדים.

כל אחד מגדלי הפודלים מגיע עם מאפיינים ויתרונות משלו. גזע הפודל הסטנדרטי, למשל, הוא מאוד צייתן, חכם, שובב והרפתקן. למרות שלעתים קרובות הם עלולים לחשוש ממפגש עם זרים, הם מסתדרים מצוין עם אנשים וילדים שהם מכירים. הפודלים המיניאטוריים, לעומת זאת, נוטים להתמסר לאדם אחד במיוחד, אבל הם טובים עם חיות מחמד וילדים אחרים. הם חכמים, מגיבים, צייתנים ושובבים.

אבל, יחד עם זאת, ללא קשר לגודלו המסוים של הפודל, הפרווה שלהם דורשים טיפוח מקצועי ומתמיד.

פודל טוי

בורדר קולי

אם אתם בית פעיל מאוד, שיוצא לטיולים ארוכים, ים, וקמפינג בארץ, אז הבורדר קולי לגמרי יהיה הכלב המתאים ביותר עבורכם, ובטח שיהיה כלב מתאים לילדים.

מדובר על גזע סופר אנרגטי, שיכול להיות פעיל לאורך כל שעות היום ולא ישאיר שום ילד לשבת בשקט.

גם אם תבקשו שקט, ותחליטו לנוח ולרבוץ מעט, הבורדר קולי שלכם יחשוב אחרת לגמרי, ויפעיל אתכם בעזרת משחקים שהוא יביא לכם, נביחות ואפילו יראה כמה מהיכולות הפיזיות שלו כדי לגרום לכם לזוז.

כלבי הבורדר קולי מנשירים פרווה בכמויות גדולות במהלך חילופי העונות, וצריכים הברשה באופן תדיר. נכון, זה נשמע כאילו אנחנו עושים הכל כדי שלא תיקחו אחד, אבל ההפך הוא הנכון. כמו שאמרנו קודם, הכל עניין של התאמה.

רייבן – בורדר קולי | צילום: מאיר גור

ווסט היילנד ווייט טרייר – ווסטי

כלבי הווסטי הם כלבים ממשחת הטרייר, אך לחלוטין המעודנים והרגועים שבהם.

מדובר על גזע קטן, מתוק, אוהב אנשים, רגוע, עדין, ומסתדר מאוד טוב בסביבה חדשה ועם שינויים. גזע הווסטי ידוע ככלב משפחה למופת, נאמן מאוד, ולחלוטין כלב מתאים לילדים.

לגזע אין פרווה על הגוף, יש להם שיער, מה שהופך אותם למושלמים עוד יותר! אין להם נשירה כלל, הם ללא ריח, ללא לכלוך, וישאירו לכם את הבית נקי. מבחינת טיפוח, הם צריכים מפגשים אחת לחודש לפחות, עם המספרת הכלבים הקבועה שלכם. גזע קל ונוח לאילוף, שיתאים בהחלט לגידול בבית ויהיה אהוב על ידי כל בני הבית, ולהיפך.

ווסט היילנד וייט טרייר

סטר אירי

הגזע שסימן ההיכר הידוע שלו הוא פרוותו האדמדמה. הסטר האירי הוא שובב ואנרגטי, אוהב להיות בקרבת אנשים ונהנה לשחק עם ילדים. למעשה, גזע זה כל כך אוהב להיות מוקף באנשים שלו, עד שהם שונאים להיות לבד ועלולים לפתח בעיות התנהגות בנושא, כך שזה אולי יצריך ליווי וטיפול מקצועי על ידי מאלף כלבים.

כלב ששייך לגזע הזה צריך הרבה פעילות גופנית והוא מתאים מעולה לילדים אנרגטיים. הוא בן לוויה חכם וניתן לאילוף ומושלם עבור אנשים עם חצר שתאפשר לכלב הוצאת מרץ בסביבה מגודרת ובטוחה.

לסטרים האיריים יש פרווה ארוכה יותר, ולכן הם ידרשו טיפוח והברשה קבועים כדי למנוע מהם לקבל דבלולים וראסטות. בנוסף לסטר האירי, יש גם את הסטר האנגלי והגורדון סטר.

סטר אירי

ויסלה

אמנם, הגזע זה אינו כלב בית / משפחה מובהק – בעיקר בשל הצורך שלו בפעילות גופנית סדירה, אבל, למעשה, הוא אחד מגזעי הכלבים המתאימים ביותר למשפחות פעילות ואנרגטיות עם ילדים גדולים יותר. לויסלה יש המון מרץ, אבל הוא עדין, נאמן ושופע חיבה כאחד. מדובר על כלב ציד קל לאילוף, יציב מאוד במזגו, חכם, בעל תפישה מהירה, ומסוגל ליצור קשרים הדוקים עם כל בני משפחה במהירות.

לוויסלות יש פרווה קצרה, כך ששגרת הטיפוח שלהם דורשת השקעה מינורית ונמוכה למדי.

ויסלה

ניופאונדלנד (ניופי)

הניופאונדלנד, שמכונה "הבייביסיטר של הטבע", נחשב לאחד מהגזעים החכמים ביותר בעולם, והכלבים השייכים לגזע הזה פשוט אוהבים ילדים ומגוננים עליהם מאד. זהו גזע ענק ועדין, אדיב וסבלני, כך שגם בני המשפחה הצעירים וגם המבוגרים יותר יתאהבו במהירות בכלב הגדול והמתוק להפליא הזה.

הפרווה הארוכה של בני הגזע הזה דורשת טיפוח ותחזוקה קבועים.

מעבר לזה, הניופי מגיע אלינו ממקום קר ואף קפוא, כך שהחיים במדינת ישראל מצריכים מזגן צמוד ותמידי עבור כלבים מהגזע הזה. מה שכן ניתן לומר בוודאות זה שהניופי הוא כלב מתאים לילדים בהחלט!

למרות, שבמוצהר, כלבי הניופאונדלנד נחשבים כמתאימים לחיות בשטחים פתוחים ורחבי ידיים, בדומה לכלבים אחרים, מעורבים או גזעיים, אסור להשאיר אותם לחיות בחוץ בחצר!

וכאן, הזמן להזכיר שוב כי כלב (כל כלב, מכל סוג) הוא חיית להקה, והפרדה שלו מהלהקה שלו (אתם!) על ידי מגורים במלונה או בחצר יוצרת אצלו בעיות נפשיות לא קלות!

ניופאונדלנד

ביגל

גודלו הקטן של הביגל (ניתן לשאת אותו בידיים בקלות!) והמזג הרגוע הופכים את הגזע הזה לבחירה מצוינת עבור משפחות. כלבי ביגל פותחו ושימשו במקור ככלבי ציד, והמבנה החזק שלהם אומר שהם אף פעם לא עייפים מכדי לשחק משחקים.

אם הילדים שלכם אוהבים את חיק הטבע וטיולים, הגזע הזה יתאים להם בדיוק, מכיוון שאין דבר שביגלים אוהבים יותר מאשר לחקור את החוץ ולטייל בשבילים. הוא חכם, ידידותי ושמח, ובדרך כלל מסתדר גם עם חיות מחמד אחרות (חוץ מקצת מרדף פה ושם). הם מנשירים לא מעט, ולכן, גם דורשים הברשה ורחצה בתדירות גבוהה.

בנוסף, מדובר על כלב ציד, ואחד הגזעים הלא פשוטים לגידול מתוך משפחת כלבי הציד. ביגלים ידועים ברחרוח האינסופי שלהם מה שאומר שהאף קבוע ברצפה, מחפש אחר מזון או דברים מעניינים לרחרח, וזה קורה בערך כל הזמן!

ביגל

עוד כלבים שמתאימים לבית וילדים? – יש!

את הרשימה הזו של כלב מתאים לילדים ואליכם הביתה, אפשר להמשיך ולהמשיך ולהמשיך. ישנם המון גזעים כמו בול מסטיף, יורקשייר טרייר, ג'ק ראסל טרייר, דוברמן, שפיץ יפני, סמוייד, אלסקן מאלמוט שיכולים להתאים למשפחה עם ילדים, שמחפשים להוסיף חבר פרוותי למשפחה.

כמובן, שבעמותות ובכלביות ברחבי הארץ ישנם כלבים מעורבים מקסימים שממתנים ומשוועים לבתים מאמצים, ואנו ממליצים לבחון את כל האפשרויות וכל הכיוונים שאפשר.

בבחירה שלכם להכניס כלב מתאים לילדים הביתה, יש זמן, והוא אינו מתקתק לאחור. להיפך, הזמן שחולף, הוא לטובתכם בלבד. זה מאפשר לכם לראות כלבים, לבחון התאמה טובה ונכונה, "להתבשל" ברעיון וממש להכין את עצמכם להכנסת כלב מתאים לילדים ולמשפחה שלכם, כולה.

בחירת כלב מתאים לילדים והמשפחה כולה

שתפו את הילדים בהתלבטויות שלכם. תנו להם לקחת חלק גדול ומשמעותי בתהליך הבחירה, אז זכרו כי בסופו של דבר, הכלב הנבחר יהיה בחירה נכונה שלכם בלבד.

ילדים נוטים לבחור לפי מראה או גודל. האחריות שלכם ההורים, היא לבחור לפי התאמה נכונה של הכלב למשפחה ולילדיכם. גשו וראו את הכלבים שיכולים להיות מתאימים עבורכם, ואפילו כמה פעמים עוד טרם הבאת הילדים לפגוש את הכלב המיועד.

באם מדובר בגור צעיר, העזרו באיש מקצוע שיבחר עבורכם את הכלב, ולאחר מכן שתפו את הילדים באם הבחירה היא סופית. לאפשר לילדים לקחת חלק בתהליך, רק יחזק את הקשר איתכם ההורים, ויחזק מאוד את תחושת השייכות של הכלב לבית כבן משפחה, ולא כאורח מזדמן שהגיע זה עתה וללא כל הודעה מוקדמת.

הכינו את המקום המיועד עבור הכלב בבית, וסדרו את אזור הרביצה שלו יחד עם הילדים. ערכו רשימת קניות עבור הכלב החדש, וצאו לרכוש אותם יחד עם הילדים. אפשרו להם לבחור את צבע וסוג הקולר והרצועה, המיטה, צעצועים, חטיפים לכלב, ואפילו בצעו פגישה מקדימה עם מאלף כלבים אצלכם בבית, שיוכל לעשות הכנה לילדים טרם הגעת הכלב הביתה.

הסבירו לילדכם, כי הבאת כלב הביתה באופן מחושב וכזה שנעשה בכובד ראש, הוא הדבר הנכון ביותר לעשות. בסופו של דבר, הכלב שתחליטו לצרף לחיק המשפחה יהיה לצידכם בימי הולדת, טיולים, שמחות, אירועים משפחתיים, חגים, ולאורך כל חייו הכלביים השמחים והמאושרים לצידכם.

לסיכום

עכשיו, כשאתם יודעים דבר או שניים על בחירת כלב מתאים לילדים, בחירת בן המשפחה החדש שלכם עשויה להיות מעט יותר פשוטה עבורכם. או, לחילופין, תוכלו להסתייע בעת בחירת הכלב המתאים לכם, לילדים ולמשפחה בשירותיו המקצועיים של מאלף כלבים מנוסה, שיעזור לכם לעבור את התהליך בהצלחה ויסייע לכם לבחור את הכלב המתאים לכם, להעדפותיכם ולשגרת חייכם.

חשבו היטב על הנושא, ואל תקלו בו ראש. מדובר על החלטה שתלווה אתכם לשנים רבות, גם כאשר תחליפו עבודות, תעברו דירה וכשהילדים כבר לא יהיו ילדים ואפילו יהיו הורים בעצמם. כל כלב שלוקחים הביתה, בין אם גור או כלב בוגר שהוחלט לאמץ, חייב את מלוא תשומת הלב שלכם, ואהבה שווה מכל בני הבית.

אז איזה כלב מתאים לילדים ולכם המשפחה? התשובה אצלכם, ובהתאמה.

עוסק בתחום משנת 2015, ומעביר קורסים להכשרת מאלפי כלבים, הכשרת מדריכי כלבנות טיפולית, קבוצות וסדנאות בנושא אילוף כלבים לקהל הרחב, פעילויות ותכנים לימודיים בבתי ספר לחינוך מיוחדים וחינוך רגיל.

תחומי פעילות:
אילוף כלבים, פתרון בעיות התנהגות בכלבים, אילוף כלבים בפנסיון, אילוף כלבים בקבוצה, פנסיון מפנק לכלבים, הרצאות בנושא התנהגות כלבים, התאמת כלבים למשפחות, כלבנות טיפולית במגזר הפרטי והמוסדי, ועוד…

נשמח לקבל מכם ביקור!

אם התוכן תרם לכם, ואתם מרגשים שקיבלתם ערך מקצועי, נשמח שתעזרו לנו לקדם ולהפיץ אותו הלאה.

יחד עם זאת, אנחנו נשמח מאוד אם תעניקו לנו ביקורת חיובית על האתר שלנו. רוצים לעזור לנו? הקליקו על כפתור הזהב, ועזרו לנו להתקדם

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן »

מוזמנים להוסיף את דעתכם למאמר לטובת דיון מעשיר

אולי יעניין אתכם גם

לכל שאלה מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אלכם בהקדם

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן יוגב... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן