הסכנות שאורבות לכם בגינת הכלבים

תוכן עניינים

סכנה בגינת הכלבים

גינת כלבים יהיה הדבר שיעסיק אותנו ונדבר עליו במאמר הבא, ובדיוק בגלל הסיבה שלא הרבה מדברים על הסכנה שאורבת לנו בגינת הכלבים, וחבל. זה נושא שצריך לעלות יותר ויותר, לחלחל היטב אצל בעלי כלבים, ולעבור יותר בין קבוצות הכלבים השונות.

גינת כלבים הפכה מזמן למקום מפגש מועדף על בעלי כלבים. הסיבה לנוכחות בעלי כלבים וכלבים בגינת הכלבים, היא שזה נוח.

יש קבוצות וואצאפ לגינה, זמני מפגש קבועים, לעיתים גם כלבים קבועים ואהובים, ולעיתים כאלו שלא נלך לגינה בגללם.

גינת כלבים במקום טיול

לרוב, זה מחליף טיול. במקום לטייל עם הכלב, לאסוף צואה, לחוות בעיות התנהגות במהלך הטיול כמו משיכות ברצועה, נביחות, רדיפה ומה לא….

הבעלים לוקחים את הכלב לגינת הכלבים הסמוכה לבית, מתיישבים על הספסל, ומאפשרים לכלב לרוץ ולשחק.

פגיעה בתקשורת עם הבעלים

בגינת כלבים הכלב ללא רצועה, ולעיתים גם ללא קולר, וכל זה כאשר הוא רחוק מאיתנו, מה שלא מאפשר לנו שליטה בכלל בכל מה שקורה עם הכלב, בסביבה שלו, ובהתנהגות שלו באותה הרגע.

מה גם, שבגינת הכלבים אין שום קשר בין הבעלים לכלב, מה שמגדיל את הפער בניהם וגרום לבעיות במערכת היחסים של הכלב ובעליו.

סימנים לסכנה בגינת הכלבים

ישנם מספר סימנים שיעידו על כך שהגינה לא טובה לכלב שלנו, ובמיוחד סימנים על כך שלכלב שלנו לא טוב בגינת הכלבים שהגענו אליה.

זה יכול להיות מהמקום שהגענו אליו, הכלבים הנוכחים, הסביבה ועוד הרבה. בואו נתחיל להבין, למה כדאי לנו לשים לב.

הגודל של גינת הכלבים

תמיד, אבל תמיד תעדיפו גינת כלבים עם שטח כמה שיותר גדול. גינת כלבים צריכה להיות מקום רחב ופתוח ככל האפשר. הסיבה לה היא על מנת לאפשר לכלבים שאינם מעוניינים באינטראקציה עם כלב מסויים, פשוט להתרחק ממנו.

בגינות כלבים קטנות לכלבים אין כל כך לאן לברוח או ללכת, כדי להתרחק מגירוי מסויים.

אם אתם מכירם את הכלבים שאתם רוצים לפגוש, ויודעים שהכלבים שלכם מסתדרים יחד, אז תמיד תעדיפו להפגיש בניהם במקום שהוא שטח פתוח, ללא גדרות, נייטרלי לשתי הכלבים, ובכך לאפשר להם לשחק ולהנות.

עדיף לייצר כמה שיותר מפגשים חיוביים וטובים לכלבים שלכם, מאשר לייצר להם לחץ בתוך הגינה. במקרה כזה, ותרו על הגינה לתמיד, אין לכם צורך בה.

כלב מגזע קורגי משחק עם פולר

אל תיכנסו עם כלבכם לגינה עמוסה

כלל ברזל לבעלי כלבים – גינה עמוסה ומלאה בכלבים, היא סכנה!

ככל שיש יותר כלבים בגינת כלבים, זה מייצר עומס, מה שלא מאפשר לכלבים לנוע בחופשיות.

צפיפות כלבים פוגעת אנושות ביכולת של הכלבים לתקשר כראוי, מה שמייצר הרבה אי הבנה בין הכלבים, ואפילו יכול לגרום לעימותים.

כלבים הם חיית להקה, והגינה היא לגמרי להקה זמנית של אותו הרגע. בזמן הזה, אם יכנס כלב זמן לגינה, סביר מאוד שהוא ימצא את עצמו מוקף בלא מעט כלבים, מה שיכול לגרום למצב מלחיץ מאוד עבור הכלב שלכם.

ככל שהמצבים האלו יהיו תכופים יותר, זה לגמרי יפגע בתקשורת הכלבית של הכלב שלכם, ובעיות התנהגות חדשות כמו תוקפנות, יצוצו להן פתאום.

סימני מצוקה אצל כלבים

לכלבים יש יכולת לתקשר עם הסביבה, ואיתנו. שימו לב לסימני מצוקה שלהם, היו עירניים אליהם, ופעלו בהתאם!

במידה והכלב שלכם מראה סימני מצוקה, הוציאו אותו באופן מיידי מהגינה.

  • פרווה סומרת –

אם הפרווה של הכלב שלכם סומרת בזמן השהייה בגינת הכלבים, או במפגש עם כלב מסויים, זה מעיד על כך שהכלב שלכם לא מרגיש בנוח בסיטואציה, או עם הכלב שמולו.

  • כלב שעולה על כלבים אחרים –

במקרה כזה שכלב מאונן על כלב אחר, עולה על כלב אחר, זה סימן לדומיננטיות מצד הכלב שלמעלה, ויכול להעיד על בעיה בהתהוות.

בדך כלל, יהיה מדובר על כלבים חזקים מאוד, לא מסורסים ולעיתים גם עם בעיות התנהגות. בחלק מהמקרים, ככל הנראה יהיה מדובר על גור או כלב מתבגר, שמנסה לשפר את מעמדו מול האחרים, ומראה את כוחו.

אם ההתנהגות הזו חוזרת באופן תמיד, צאו עם הכלב שלכם מגינת הכלבים, למען שלומו ולשלום שאר הכלבים בגינה.

  • כלב שמציק לכלבים אחרים –

במידה והכלב שלכם מציק לכלבים אחרים, או יש כלב שמציק לכלב שלכם, זה סימן להוציא אותו מהגינה. במקרה כזה, מדובר על כלב שנראה כאילו הוא מנסה מאוד לשחק עם הכלב השני, אך הכלב השני מתעלם ממנו.

אם הכלב במציק ימשיך בהתנהגות הזו, סביר להניח שהכלב שמציקים לו יגיב בתוקפנות.

כך או כך, לשתי הכלבים האלו יש מפגש לא נעים עם כלבים אחרים, מה שיכול להוביל לבעיות התנהגות בהמשך, או לעימות בין הכלבים כבר בגינה.

  • למידה של התנהגויות רעות –

כלבים הם חיה חכמה, ולכלבים גם יש יכולת למידה מכלבים אחרים. הבעיה היא, שהם לרוב לומדים דברים שפחות היינו רוצים שיקרו. נביחות על הגדר, רדיפה אחרי חיות אחרות מחוץ לגינה, חפירת בורות, קפיצה על אנשים, גניבת מזון מאנשים ועוד הרבה…

במידה ואתם חושבים שהכלב שלכם מתחיל ללמוד התנהגויות לא טובות בזמן השהות בגינת כלבים, הוציאו אותו משם מיד.

גור מלינואה וכלב סמוייד משחקים

איך נכנסים לגינת כלבים

לעולם, אבל לעולם אל תכניסו את הכלב שלכם מיד לגינת הכלבים. מדובר על סכנה בגינת כלבים שברוב המקרים עולה לכם ולסביבה בעימות מיידי.

כניסה לגינת כלבים עלולה להיות אירוע לא כל כך סימפטי לכלבים שלנו. יש הרבה כלבים שמחכים בכניסה לגינת הכלבים, וזהו אחד מהדברים שמעידים על סכנה בגינת הכלבים.

לפני הכניסה לגינה, עשו עם הכלב שלכם טיול בסביבת הגינה, אפשרו לכלבים אחרים לראות אותו, ושהוא יאה אותם. הפעולה הזו תרגיל אותם לנוכחות שלהם בסביבה, מה שיצור פחות מתח בכניסה לגינה.

במידה והגעתם לשער, ויש כלבים שממתינים לכם בכניסה, פשוט תמתינו. תמתינו כמה דקות, אפשרו לכלבים להתפזר לאחר שהם לא מגלים בכם עוד עניין, ורק לאחר מכן הכנסו לגינה.

בנוסף לפני הכניסה לגינה, אני ממליץ לעמוד מספר דקות ליד השער, עד שכל הכלבים שממתינים לכלב שלכם יתפזרו, והוא יוכל להיכנס ולגשת ולהכיר אותם אחד אחד.


מזון הוא הסכנה הגדולה ביותר בגינת הכלבים

אף פעם אל תביאו אתכם אוכל או חטיפים. ברגע שתביאו אוכל, יכול להיות עימות בין הכלבים סביב מזון. מה גם, שישנם כלבים עם בעיית התנהגות של רכושנות למזון, מה שיכול להגביר גם אצל הכלב שלכם את התנהגות השמירה על מזון.

אם כבר החלטתם לצאת מהבית עם מזון לכלבים, שימו אותו בשקית אטומה, עמוק בכיס או בתוך תיק גב, כך ששאר הכלבים לא יריחו אותו ולא יבחינו בו. זה לגמרי יכול להפחית את הסכנה בגינת הכלבים בכל הנוגע למזון וחטיפים.


טיול ארוך לפני הגעה לגינת כלבים

אל תתנו לגינה להחליף את הטיול שלכם. טיול עם הכלב הוא זמן משותף שלכם יחד. זה זמן לנצל לעבודה משותפת, משחקים מהנים, עבודה על אילוף, אולי אפילו לעשות קצת ספורט כלבני.

מה גם, שכדי להפחית את הסכנה בגינה עבור הכלבים שלנו, כדאי להכניס את הכלב שלכם לגינה עם אנרגיות נמוכות יותר. טיול ארוך ושאר הדברים שציינו כאן, בהחלט יהיו מענה נהדר לפריקת אנרגיה לכלב, ובניית קשר בריא ואיתן.

כלבים אחרים יסתדרו טוב יותר עם כלבים רגועים, וכלבים רגועים יסתדרו טוב יותר עם הסביבה.

תרגול פקודות משמעת

לסיכום –

יש סכנות בגינה האהובה של הכלבים. לגמרי מדובר על מקום שאולי נשמע טוב, אבל הוא בעיה של ממש להרבה כלבים. אתם, כבעלים לכלב, חייבים לשים לב לסימנים שהכלב שלכם נותן לכם ולסביבה. אתם מכירים את הכלב שלכם יותר טוב מכל אחד אחר, נצלו את זה.

אם תשימו לב לדברים האלו, תוכלו לנהל נכון יותר את הכלב שלכם בגינה, להוציא אותו משם בזמן, ובכך למנוע מבעיות התנהגות מלקרות, ובטח שלמנוע עימותים מיותרים עבור הכלבים שלכם.

במאמר הזה דיברנו על הסכנות שאורבות לנו בגינה. אנחנו ממליצים לקרוא את המאמר הנוסף שלנו בנושא גינות כלבים. לקריאת המאמר, פשוט לחצו כאן.

בנוסף, ההמלצה שלנו תהיה לקחת את הכלב לפנסיון כלבים מקצועי, ואפילו להשתמש בשירות של פנסיון יום לכלב.

הסיבה להמלצה הזו היא כדי שהכלב שלכם יוכל לייצר אינטראקציה עם כלבים אחרים, לשחק, להנות, ולספק לעצמו את היצרים ואת כל מה שהוא באמת צריך.

אם אתם רוצים ללמוד על כלבים באופן מעמיק, ואפילו להפוך את זה מאהבה למקצוע, אנחנו ממליצים על קורס אילוף כלבים.

אנו נמליץ לכם על מקום שמכשיר מאלפי כלבים, מדריכי כלבנות טיפולית וכלבי שירות לבעלי צרכים מיוחדים. הרמוניה – בית ספר להכשרת כלבנים.

תודה רבה שאתם פה, ויש מאמרים נוספים טובים וחשובים, שיוכלו לסייע לכם.

הכל נמצא בעמוד 'מידע מקצועי'

עוסק בתחום משנת 2015, ומעביר קורסים להכשרת מאלפי כלבים, הכשרת מדריכי כלבנות טיפולית, קבוצות וסדנאות בנושא אילוף כלבים לקהל הרחב, פעילויות ותכנים לימודיים בבתי ספר לחינוך מיוחדים וחינוך רגיל.

תחומי פעילות:
אילוף כלבים, פתרון בעיות התנהגות בכלבים, אילוף כלבים בפנסיון, אילוף כלבים בקבוצה, פנסיון מפנק לכלבים, הרצאות בנושא התנהגות כלבים, התאמת כלבים למשפחות, כלבנות טיפולית במגזר הפרטי והמוסדי, ועוד…

נשמח לקבל מכם ביקור!

אם התוכן תרם לכם, ואתם מרגשים שקיבלתם ערך מקצועי, נשמח שתעזרו לנו לקדם ולהפיץ אותו הלאה.

יחד עם זאת, אנחנו נשמח מאוד אם תעניקו לנו ביקורת חיובית על האתר שלנו. רוצים לעזור לנו? הקליקו על כפתור הזהב, ועזרו לנו להתקדם

רוצים לשתף את התוכן עם חברים שלכם? אפשר לעשות זאת בקלות מכאן »

מוזמנים להוסיף את דעתכם למאמר לטובת דיון מעשיר

אולי יעניין אתכם גם

לכל שאלה מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אלכם בהקדם

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן יוגב... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן